kreupel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_haf

kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 21:50

hallo allemaal.
ik heb een paard wat ik rijd. sommige mensen zeggen dat ze kreupel loopt.
ik vraag mij af of het klopt.
als ik rijd voel ik er helemaal niks van. heb met haar een onderlinge gereden op de manege en niemand heeft mij er wat van gezegd. op filmpjes lijkt ze heel iets te "pinken"
ik wil dus nu een onderlinge wedstrijd rijden met haar maar vraag mij af of de jury niet zo zeggen dat ze kreupel loopt.
wat info over Havanna:
leeftijd: 16
voordat ik met haar begon te rijden, had ze echt jaren stilgestaan.
ze is nu nog erg stijf in het lichaam en loopt dus ook scheef. maar hier zijn we rustig mee bezig, we overhaasten helemaal niks.
vind het aller belangrijkste dat ik naar haar luister. zij heeft momenteel ontzettend veel lol in het rijden en daar ben ik blij om. als zei er geen lol meer aan heeft zou ik de oorzaak zoeken en er wat aan doen.

weet iemand hoe je filmpjes moet plaatsen?

ik zal jullie nu even mijn hyves site geven. mochten jullie het niet kunnen zien dan hoor ik het graag.

http://joyce-socks.hyves.nl/album/47599 ... /e7W7Sehn/

alvast bedankt!

UltimOo

Re: kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:54

hmm ik zie zo op de filmpjes niet echt een kreupelheid.
ze lijkt af en toe iets korter in het rechtervoorbeen in de beweging, maar kan het niet echt heel duidelijk zien omdat het beeld iets beweegt.

als ik jou was zou ik gewoon voor de zekerheid de Dierenarts haar even laten na kijken, die heeft toch de beste kijk erop of het no wel of geen kreupelheid is :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:57

Als je je paard even longeerd op het harde dan haal je eventuele kreupelheid er zo uit.

joyce_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 21:59

ambre schreef:
Als je je paard even longeerd op het harde dan haal je eventuele kreupelheid er zo uit.

ja hte is namelijk niet 1 keer. ze loopt altijd zo.
ik dacht dat het misschien komt omdat ze natuurlijk jaren heeft stilgestaan.
misschien is het wel een beetje haar pas.
ik heb echt geen idee. maar ik zal het eens proberen om op het harde te longeren.
ze lijkt tijdens het rijden geen pijn te hebben.
ze is vrolijk en loopt dr benen onder haar lijf weg. maarja dat is wel een beetje arabier eigen natuurlijk haha!

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:07

Op dat wedstrijdfilmpje zie ik idd eigenlijk niet echt iets mis wat manken betreft toch niet, maar op die andere filmpjes loopt ze idd helemaal niet zuiver, en trekt ze ook met haar hoofd, dus daar lijkt het wel op manken.
Maar wat je in alle filmpjes ziet is dat ze met haar hoofd eigenlijk veel te hoog loopt, en zo drukt ze dan ook haar rug een beetje weg, en loopt ze dus ook teveel op de voorhand.
Dus ook werken op nageeflijkheid want dat is zeker niet in orde, dan iets gaan verzamelen en die achterhand er meer gaan onderrijden, mssn lost dit op zich ook al wel het één en ander op.
Toch ook medisch alles nakijken natuurlijk.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 03:28

Ik zie idd op eerst wedstrijdfilmpje niks, op tweede en derde toch wel iets onregelmatig en met name aan de voorbenen.
zou het eens door DA laten nakijken
Dan weet je het zeker

Ps cool setje op de 1e foto ;)

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 03:40

Op wedstrijdfilmpje zie ik wel degelijk iets rechts achter waar ze ook met haar hoofd op reageert...Kwestie van heel goed kijken want door het hobbelen van de camara zie je niet of het nou het been is of de camara :)

kzou er idd op het harde even goed naar kijken misschien toont het daar meer.. Succes!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 07:50

RT--> BEH