Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
inge176 schreef:Ik vind dit ook nog steeds erg lastig. Tuurlijk kan je zien of een paard mooi en goed loopt (ook een stukje eigen mening).
Maar of het paard correct gebouwd is kan ook nog niet zo goed zien.
djoni schreef:Ik weet het, heb al overmatig veel gepost hier, maar ben nog steeds erg benieuwd of iemand ons wat kan leren. Ik heb even het eerste filmpje wat ik op youtube kon vinden ervan af geplukt, als het een paard vaan een bokker is, sorry!
http://www.youtube.com/watch?v=3JJcGrPD9dM
hoe zijn de gangen van dit paard? Goed, gemiddeld, dramatisch slecht? Misschien is het trouwens makkelijker te beoordelen zonder zadel, maargoed. Ik zit even te denken, waar moet je op letten? Achterhoef moet minstens in de afdruk van de voorhoef stappen, toch? En het achterbeen moet dragen, gebeurd dat hier?
djoni schreef:@Bizzybijtje:Maar een lange hals, is dat niet moeilijk verzamelen?
@Siskeh: En achterbeen komt niet onder het paardenlijf uit, dat zie je toch bijna nooit?In het filmpje bv, vind je het daar het geval?
@superwoman: Ik snap wat je bedoelt, denk ik. Paardje heeft ook een beetje een hertenhals, en een wat holle rug, als je dan gaat verzamelen ziet die bult er wsl wat raar uit?
@Anna: Wanneer heeft een paard takt? Een waarom moet het achterbeen in draf net iets eerder aan de grond komen dan het voorbeen? Omdat het dan meer gewicht draagt?
@Beantsje: Dat dacht ik ookValse knip kan ik dan weer niet zien(waar herken je dat aan?) maar volgensmij is het driehoekje bij de voorbenen ook groter dan bij de achterbenen? Die lijken iig niet helemaal lekker mee te komen, maar dat kan ik ook mis hebben...