Elke uitglijden in Galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pearly12

Elke uitglijden in Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 16:26

Ik ben van plan om wedstrijden te gaan rijden maar mijn ruin glijdt elke keer uit in de bochten (in galop) van zo'n 20x40 meter dressuur bak.
Hoefijzers willen we niet want dat wordt dan nog duurder etc. en ik vindt altijd dat het helpt..

Maar hoe kan ik het nou zo oplossen dat hij niet uitglijdt in de bochten?
Ik heb echt alles geprobeerd.

Spicenut

Re: Elke uitglijden in Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:44

Doet hij het ook op zand? Dan zou ik hem maar eens goed laten nakijken, want dat is niet normaal.

Bedoel je op gras? Dan zullen er toch ijzers onder moeten als hij de neiging heeft om uit te glijden, en als je daar geen geld voor hebt kun je beter geen wedstrijden gaan rijden. Het is niet helemaal eerlijk tegenover je paard om hem uit te laten glijden alleen omdat jij zo nodig wedstrijden moet rijden maar geen geld over hebt voor ijzers en kalkoenen.

Of zoek wedstrijden uit die op zand worden verreden.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 01:27

OPG > BEH

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 01:45

Het kan zijn dat je paard zich scheef maakt in de bochten, paard valt dan op zijn binnenschouder waardoor het paard uitglijdt
Dit gebeurt eerder in de galop omdat dit te maken heeft met de snelheid vliegende krachten (dus hoe harder je gaat des te schuiner je ook gaat)
Door je paard steeds 1 paardenlengte (1 pas) naar buiten te sturen leer je je paard recht op te blijven lopen.

succes!

Pearly12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 17:10

Ik ga in een echt rustige galop & ja het is op het zand.
Maar als het niet goed is dat hij uitglijdt, heeft hij dan een soort afwijking of kneuzing ofzo want zoals ik merk heeft hij nergens last van in z'n benen.

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:13

Dan zou het volgens mij eerder in zijn rug of evenwicht moeten zitten. Zomaar uitglijden in galop is niet normaal en lijkt me ook erg gevaarlijk! Ik zou een dierenarts laten komen.

white_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:03

ik neem aan dat het probleem op zand bodem is.

ik reed wel eens op een pony van een vriendin die gleed ook uit in galop in de bochten, waarom?.. ik was eigenlijk te zwaar voor die pony..

een ander paard (ex-draver) had ook de neiging om uit te glijden bij mij, waarom?.. omdat hij te hard door de bocht heen ging.

sommige paarden is nooit aangeleerd dat ze moeten afremmen in bochten en crossen ze het liefst in 1 tempo door de bak heen met gevolg, bij uitglijden.

of mischien hang jij wel teveel mee naar binnen met je lijf, en vind je paard dat moeilijk te compenseren, en vooral als hij te hard gaat..

maar er kan idd zoals hierboven is genoemd een medische reden voor zijn dus je kan de dierenarts bellen..
want waarscheinlijk heeft ie wel wat..

maar als jij de de hoefijzers te duur vind vraag ik me af of je dan wel de da langs wil laten komen, maar goed dat is off-topic.

in ieder geval succes ermee!

Pearly12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 16:17

oke, dankjewel voor jullie advies.
Ik ga nog verder vragen aan mijn lesgeefster etc.

groeten Inge

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:43

Idd, dit is niet normaal, als hij al uitglijd in de bak..
ik denk dat je hem idd het beste even kunt na laten kijken.

Mvg, xDarkness.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:46

Hoefijzers eronder zetten is miss. wel duur voor je,maar wat als hij een zware blessuure krijgt doordat hij weer uitglijd?
Ik denk dat je dan nog veel duurder uit bent door veearts kosten.