Vraag de hoefsmit, hij kan hem anders bekappen of ijzers eronder doen.
M_shadow
Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-09 12:59
ik heb ijzers maar hij tikt met zijn hoefen tegen de bovenkant van zijn hoefen snap je dus hij tikt met zijn voor hoefen zijn acher hoefen aan hoe kan ik dat beschermen? en bekappen helpt niets!
Je zou eens springschoenen kunnen proberen, dzeze beschermen dan de hoef, word ook de hoefbal geraakt dan kun j er ook balbeschermers omdoen. HEt is iets wat meer voorkomt en vaak bij paarden met een mooie grote overstap, hierdoor tikken ze zich aan.
volgens mij is het gewoon een gevolg van het feit dat je pony teveel op de voorhand loopt. dan hoor je in draf dat je pony tegen zijn eigen hoeven op loopt. Als hij dan wat meer over 4 benen gaat lopen moet het minder worden of helemaal over zijn. Maar als je pony al heel lang ijzers draagt en je hebt het nog niet eerder gehoord kan het natuurlijk goed aan het beslag liggen. Dan kun je de smid vragen om het ijzer er beter onder te slaan.
aan de hoefsmid vragen of er iets aan te doen is? je kan eventueel ook peesbeschermers en springschoenen aan doen ter bescherming van zn benen en hoeven.