Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ZappaSupreme schreef:Bedankt voor de reacties!
Ik ga het zeker te weten aan mijn hoefsmid vragen maar was benieuwd naar jullie eigen ervaringen.
Ik ga het gewoon proberen om alleen ijzers voor en dan kan ik achteraf altijd bekijken hoe ik dit vond gaan. Aan jullie reacties te lezen zal dit geen problemen opleveren!!
) Mijn paardje heeft alleen voor ijzers met kalkoenen/proppen en achter gewoon bekapt en niet beslagen. Gaat het hele outdoor seizoen al goed! Gister was het door de vele regen echt gigantisch nat/drassig maar hij heeft 1 dresuur proef gelopen en 2 parcoursen foutloos rondgesprongen zonder geglibber of uitglijden/vallen. Ineke2 schreef:Een goede hoefsmid denkt niet alleen maar aan zijn eigen portemonee.
De smeden die ik tot nu toe heb gehad (o.a. de smid van het nederlands Endurance team op EK en WK kampioenschappen) hebben nog altijd paarden het liefst op blote voeten wanneer dit mogelijk is.
Ontopic: de smid vragen om de voorijzers te voorzien van kalkoengaten en verder zal hij naar alle waarschijnlijkheid zeggen dat het prima mogelijk is en je het zelf moet aanvoelen bij je paard. Dat kan pas als je een keer in de situtie hebt gezeten. Gewoon gaan rijden, merk je dat hij het lastiger heeft ofzo dan kun je voor de volgende keer altijd nog overwegen om ijzers achter te nemen als je vaker dit soort wedstrijden gaat rijden.