Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mijn paard is er eindenlijk vanaf ben een jaar aant sukkel geweest als het niet langer is
en dit moet je jha een paar dagen doen totdat het echte vuil er wel uit is en het eigenlijk niet meer ontstoken is.
beweging is alleen maar goed voor de doorbloeding van het been
die weten er meestal ook behoorlijk wat vannaf moonfish13 schreef:Zou ik niet doen xnicolx, ik zou eerst de smid even afwachten om zeker te weten dat het een hoefzweer is..

_Sigrid_ schreef:Ja, zie het probleem ook niet zo. Alleen op stal worden ze vaak alleen maar onrustig en dat wil je ook zeker niet hebben.
En beweging is altijd goed bij beenproblemen. Tenzij het om een breuk gaat, maar dat is wel een uitzonderlijke situatie.
gerdad schreef:Iemand nog tips voor mij hoe ik het been van onze pony in die emmer houd? Net buiten geprobeerd dat was een ramp dat gaat echt niet. Vanmorgen ging het wel maar dan met 3 man sterk in de stal. Ben nu alleen, mijn man kan haar wel vasthouden maar heeft een van jullie een goede tip?
gerdad schreef:Nee dat hebben we ook al geprobeerd en het probleem is dat het pasen is alles is dicht. Gisterenavond was het echt een ramp. Mys is bang voor waterplassen gaat daar ook beslist buiten omheen. Dus zelfs met een laag teiltje werd ze panisch.
Zou het helpen als ik er gewoon verband in stop verband er omheen en dan nat houden?
gerdad schreef:Nee dat hebben we ook al geprobeerd en het probleem is dat het pasen is alles is dicht. Gisterenavond was het echt een ramp. Mys is bang voor waterplassen gaat daar ook beslist buiten omheen. Dus zelfs met een laag teiltje werd ze panisch.
Zou het helpen als ik er gewoon verband in stop verband er omheen en dan nat houden?
xNicolx schreef:Hee!
Gisteren haalde ik mijn paard uit de stal: hartstikke kreupel.
Nu denken wij aan een hoefzweer, de smid komt straks om dit te checken en te behandelen.
Maar nu zou ik dus eigenlijk een weekendje weg gaan...
Ik zou eigenlijk al weg zijn maar ik wacht toch even de smid af.
Mijn vraag, hoe moet je dat behandelen een hoefzweer? Ik hoorde iets met in soda weken...
Moet dat vaak per dag? Of gewoon 1 keer per dag?
Ik heb een hele lieve verzorgster die dit zaterdag en zondag voor mij wil doen. Maar eigenlijk voel ik me daar schuldig over. Paard ziek en ik ga lekker weg.
Zou iemand mij wat meer kunnen vertellen over een hoefzweer en de behandeling daarvan?
Oja, en mag het paard dan gewoon in de wei?
Alvast bedankt.
Groetjes Nicol