krampbeen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Draflinger

krampbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 10:06

Hallo,

mijn 3 jarige (officieel 4 gerekend maaar omdat hij pas over 4,5 maand echt 4 wordt zeg ik toch nog even 3)
heeft achter af en toe kramp, nu heb ik wel eens gelezen dat dit niet meer overgaat. maar is er niet iets voor te krijgen? Bv. druppels of dergelijke waardoor het wel overgaat? Want waar wordt deze kramp door veroorzaakt?
Onder het zadel enzo heeft hij echter nergens last van en hij staat ook echt niet vaak met kramp... maar af en toe trekt hij zijn achter benen omhoog en stoot hij daar mee zou maar zeggen. Het is ook zo weer over hoor maarja...
Iemand tips'?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:10

Die van mij heeft het ook en nee het gaat nooit meer over, maar troost je ze hebben er er ook geen last van, alleen is het af en toe lastig met de hoefsmid. En ze worden er minder waard van, maar ja wil de mijne toch niet verkopen, dus het maakte mij niet uit.
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 04-04-09 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

charissath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:10

Mijn paard heeft ook een krampbeen, wordt nu 11 maar heeft het nu denk ik een jaar of 4. Het is zo maar eens een tijd weg. Hij heeft er alleen last van met hoeven uitkrabben en de hoefsmid. Verder merk ik niks aan hem. Ik heb nog geen middeltje gevonden wat helpt.
Wat in ieder geval belangrijk is is om je paard niet te straffen als hij het doet. Het is namelijk een beweging waar je paard zelf ook van schrikt.

Dus ik lees even mee in je topic.

Judje

Re: krampbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:30

Verplaatst van OPG naar BEH.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:31

Mijne heeft het ook. Zit tussen de oren, gaat niet meer weg. Soms wat lastig. De mijne doet nogal eens vaag met bandageren, maar als je daarop bedacht bent, is het niet erg.
Met de hoefsmid is het wel erg lastig, mijn paard is op een achterbeen ook niet te bekappen :n

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:35

mijn paard heeft het ook
het is idd alleen lastig voor de hoefsmid
met rijden of in stal heeft hij het niet
het is alleen als ik zijn rechterachterbeen wil optillen
oh maar mijn paard staat gewoon vierkant op ijzers..
of ik heb een hele goede hoefsmid of mn paard heeft het niet erg haha

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:37

Nee het gaat nooit meer over.
Het kan op den duur wel beter gaan met bijv. hoeven uitkrabben maar t zal altijd blijven en altijd zichtbaar en merkbaar.
Voor zoverre ik weet is er niets voor te krijgen

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:12

Het klinkt meer als hanetred (is bijna hetzelfde), maar bij kramperigheid wordt het been alleen omhoog opgetrokken en bij hanetred wordt het been omhoog opgetrokken en hoog naar voren geplaatst. Het komt doordat de zenuwen vanuit het ruggenmerg een sterk overdreven signaal doorgeven. Daar is niets aan te doen. Het paard heeft er ook geen controle over.
Ze hebben er in principe geen last van. Je hoort alleen weleens dat paarden er bang van zijn als ze er veel last van hebben omdat ze er zelf geen controle over hebben.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:33

tessie1985 schreef:
oh maar mijn paard staat gewoon vierkant op ijzers..
of ik heb een hele goede hoefsmid of mn paard heeft het niet erg haha

de mijne ook, maar die van mij heeft alleen een krampstap, dus been optilllen gaat redelijk, aleen kan hij het niet altijd even lang vasthouden.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:36

luv schreef:
Het klinkt meer als hanetred (is bijna hetzelfde), maar bij kramperigheid wordt het been alleen omhoog opgetrokken en bij hanetred wordt het been omhoog opgetrokken en hoog naar voren geplaatst. Het komt doordat de zenuwen vanuit het ruggenmerg een sterk overdreven signaal doorgeven. Daar is niets aan te doen. Het paard heeft er ook geen controle over.
Ze hebben er in principe geen last van. Je hoort alleen weleens dat paarden er bang van zijn als ze er veel last van hebben omdat ze er zelf geen controle over hebben.

dit kan, maar kan dan ook een oorzaak hebben in een hals (rug) probleem.