nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:34

PanamaD schreef:
Zijn de scootboots fijn voor de achterhoeven?

Ik wilde ze graag voor maar waarschijnlijk heeft die van mij hoge hielen. Achter heeft ze dat niet.

Voor mijn gevoel is een hele schoen niet passend vanwegege der type loop. Sorry heel raar dit maar voor mij is het raar een schoen achter om te doen.
de scootboots lijkt bijna als een 2e hoef te zitten waardoor voor mij dat een optie is.



Waarom vind je t raar een schoen achter te doen?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:43

Puur persoonlijk. Vind het raar staan en daarnaast moet die van mij niet te groot om haar achterhoeven hebben omdat ze dan heel anders gaat lopen.

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:02

"Raar lopen" is vaak een kwestie van wennen. Zolang ze er minder gevoelig/beter van gaan lopen is het toch het proberen waard :)

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:21

PanamaD schreef:
Puur persoonlijk. Vind het raar staan en daarnaast moet die van mij niet te groot om haar achterhoeven hebben omdat ze dan heel anders gaat lopen.


Mijn pony loopt erg nauw aan de achterkant, dus schoenen die teveel bulk hebben buiten de hoef vallen voor mij al af (heb Equine Fusions All Terrain geprobeerd). Heb toen voor Easy boot glove gekozen (geen sluiting/geen kabels op t stuk waar ze zich soms hoef/hoef aantikt) maar die bleef niet zitten. Ben nu erg tevreden over de Swiss Galoper, al heb ik er wel een gaiter in moeten doen vanwege wondjes van de hielcaptivator.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:58

Bedankt voor tips allemaal!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:43

Niemand ervaring met springen en wida of stollen??????

Nado
Berichten: 3355
Geregistreerd: 23-11-04

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:10

Hier scootboots achter, werkt prima. Ik vind het ook niet 'veel' schoen en de mijne heeft kleine hoeven.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:07

Ik volg! Binnenkort komt mijn nieuwe zadel binnen, en hoop dan lekkere lange buitenritten te kunnen maken zonder 'schuldgevoel'! Mijn merrie heeft na zowat elke buitenrit wel een beschadiging aan haar voorhoeven (scheuren, stukjes afgebroken en slijtage), achter valt mee. Is er een site waar duidelijke informatie over diverse nieuwe/actuele hoefschoenen staat vermeld?

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:26

J0anieke schreef:
Ik volg! Binnenkort komt mijn nieuwe zadel binnen, en hoop dan lekkere lange buitenritten te kunnen maken zonder 'schuldgevoel'! Mijn merrie heeft na zowat elke buitenrit wel een beschadiging aan haar voorhoeven (scheuren, stukjes afgebroken en slijtage), achter valt mee. Is er een site waar duidelijke informatie over diverse nieuwe/actuele hoefschoenen staat vermeld?

https://www.hoofwear.com/

En deze FB pagina is ook een goede om te volgen :)
https://www.facebook.com/groups/1622727 ... =bookmarks

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:37

Thanks! Ben ze gaan volgen! Zie ook al dat er een passervice mogelijk is, super! :)

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:17

Hoi ik ben nog steeds zoekende heb veel schoenen geprobeerd .altijd gaat de linkerschoen uit of draaien .niet zo.n beetje maar echt erg .mijn paardje maakt een soort extra beweging met die linkervoet en daardoor gaan alle schoenen draaien ..nou is mijn oog op scootboots gevallen en evt megasus wie heeft ervaring met scootboots en draaiende schoenen .alvast bedankt

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:47

Ik denk dat je dat bij alle schoenen wel zult hebben, zeker als de voet ook nog meer rond is dan langwerpig.

Tilmar

Berichten: 3317
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:05

Klopt ja, mijn Renegades draaien ook iets, maar mijn paard lijkt er geen last van te hebben.

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:01

Hier draaien ze bij de achtenbenen ook iets meer als voor, maar ik merk er ook niets van.

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:52

Draaien is op zich vervelend maar niet echt erg bij mij gaat hij dan ook nog uit

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:34

ik zag vandaag op de site van hoofwear de "flex hoof boots " in kleine pony maten.
lijkt me een fijne schoen, maar heeft iemand hem al live gezien of geprobeerd?

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:14

Ik heb ze liggen om te testen.
Ik ben nog niet helemaal enthousiast. Zijn voor hoge hielen, bovenste bandje is wat ruim en klittenband klittert niet overtuigend.

Maar ivm blessure en operatie van mij nog niet echt verder getest.

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:19

Deze week de scootboots binnen gehad om te testen ,Helaas ging het na 10 min al mis .Op aanraden een maat kleiner besteld .Hoop ze deze week binnen te krijgen

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:03

Oke scootboots getest ,maatje kleiner besteld .En tot nu toe blijven ze zitten .Zou het dan toch echt mogelijk zijn .................

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:43

Veel succes, hopelijk blijven ze zitten.

Ik vind de scootboots ook steeds interessanter, ze hebben nu ook slim maatjes (beter voor ovalen achterhoeven)

Ik ben mijn swiss galoppers aan t optimaliseren, ik vind de straps te kort wanneer ik ook de gaiters in mijn schoenen heb.
maar ik ben er nu achtergekomen dat de straps op de swiss galoppers langer zijn bij grotere maten, dus ga nu straps van schoenmaat 6 bestellen (terwijl ik 4 heb). zodat er meer overlap is op t klitteband.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:02

Iemand een idee wat ik hiermee kan?

Afbeelding

Afbeelding
(Sorry voor de wat onduidelijke foto's)

Zijn Easyboot Back Countrys en bij eentje is de achterkant, waar de klitteband op zit, eraf. Was aan 1 kant een schroefje af zag ik voor het rijden maar nog prima bruikbaar. Na het rijden lag het stuk ineens op de poetsplaats (gelukkig) dus dacht dat de andere 2 schroefjes ook weg waren maar die zitten er nog. Het rubber is daar doorgescheurd.

Dus weet niet goed wat ik ermee kan? Misschien op een net wat andere plek schroefje zetten ofzo? Nog andere tips? Verder is de schoen nog prima bruikbaar.

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:11

Als het gat van het schroefje te groot geworden is kun je door een ovaal ringetje achter doen zodat je het schroefje niet meer door het gat kunt trekken.
Die dingen zitten standaard in mijn Gloves.

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:38

Heb je daar toevallig een foto van? Denk dat ik wel weet wat je bedoeld maar even voor het beeld ;)
En waar haal je die dingen? Gewoon bij een doe-het-zelf zaak?

1 schroefje is eraf maar dat is niet zo'n probleem zolang de andere blijven zitten. En denk dat er ook wel een nieuw schroefje op moet kunnen. Morgen eens rustig bekijken.

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:16

Ik zal morgen eens een foto maken.

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:53

Thanks :)


Welke schoenen bevallen tegenwoordig erg goed? Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen die echt goed zijn?
Ben nog tevreden maar het blijft zoveel schoen.. misschien dat het toch fijner/eenvoudiger kan.

De scoot boots blijven mij trekken maar zou niet weten voor welke maat ik moet gaan, als ik vergelijk met de maten die ik nu heb (0W en 0.5W) past dat totaal niet. Dus is bij voorbaat al geen optie dan?