nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 16:41

Ik denk dat het te weinig demping geeft voor tijdens een wedstrijd op tempo over ongelijke ondergrond. Dan zou ik een plakschoen overwegen die je kan hergebruiken.

De zool eronder was wat zacht, beetje vergelijkbaar als ze dubbele zool hebben.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 16:51

Delphi2 schreef:
Ik denk dat het te weinig demping geeft voor tijdens een wedstrijd op tempo over ongelijke ondergrond. Dan zou ik een plakschoen overwegen die je kan hergebruiken.

De zool eronder was wat zacht, beetje vergelijkbaar als ze dubbele zool hebben.


Mmm.. zachte zool is natuurlijk niet ideaal..

Qua demping heeft ze het niet nodig, haar hoefmechanisme werkt prima, meer als bescherming tegen slijtage.

Bedankt iniedergeval voor het delen van je ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:08

PanamaD schreef:
Zo! Die zien er mooi gehavend uit zeg.

Ik heb ze ook maar gebruik ze niet meer sinds ik nieuwe andere schoenen heb waar ik 10x blijer mee ben!

De easyboots heb ik dus te koop staan.


Welke schoenen heb je eigenlijk nu? En van waar de overstap/keuze?
Ben ook al eens aan het kijken wat ik zou doen als ze echt niet meer mee kunnen, maar ik weet het nog niet :+

Isapaardje schreef:
Ja als je paard sleept gaan de schoenen sneller stuk.
Ik heb bij Isabella jarenlang (en dan bedoel ik meer dan 5 jaar) met easyboots over de harde weg (menkar) gereden en die dingen zagen eruit als nieuw.
En Yoob kon ik na paar ritten al niet meer verkopen omdat hij ze schuin afslijt (dus wissel ik schoenen regelmatig om aan hoeven). Maar zo ver doorgesleten zijn ze nog niet, maar jaren ga ik met hem ook niet halen.
Of het nu komt in gebruik van materiaal tegenwoordig tov vroeger, weet ik niet.


Dat zal misschien ook wel meespelen :j Als alles super goed en stevig gemaakt wordt dan wordt er nooit wat nieuws verkocht natuurlijk :P Zie je tegenwoordig met alles dus waarschijnlijk met schoenen net zo.

Letizia

Berichten: 12153
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:08

xxVon schreef:
Letizia schreef:
Zal mijn renegades maar niet showen := :')


Graag! Ik ben wel benieuwd namelijk

Nou, speciaal voor jou dan :')

Afbeelding
:=

M'n pa heeft de kabels al meerdere keren gerepareerd, verder is er zo'n 1100km mee gereden :)

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:12

Letizia schreef:
Nou, speciaal voor jou dan :')

[ [url=m/J69uDP.jpg]Afbeelding[/url] ]
:=

M'n pa heeft de kabels al meerdere keren gerepareerd, verder is er zo'n 1100km mee gereden :)


Dat is inderdaad een mooi gat, maar je hebt er ook flink gebruik van gemaakt aan de zool te zien.

Ik heb net nieuwe onderdelen besteld voor mijn renegades, had een zak met reserve spullen maar die ben ik nu dus kwijt/misplaatst.. Komt alles binnen zonder inbussleuteltje..
Maakt niet uit dacht ik, die heb ik wel in mn gereedschapskist.. niet dus heb een inch inbusje nodig en ik heb alles in mm.. dus 1.5mm is te klein en 2.0mm is te groot. heb ik weer _-:(

Marcella

Berichten: 36862
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:16

Nieuwe mode open teen schoenen. :')

Letizia

Berichten: 12153
Geregistreerd: 24-04-02

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:30

:') :')

Ow, handy Von :roll:

tinker_sally

Berichten: 1460
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:16

Hier cavallo simple boots maar bij een sloffende tinker gaan die ook niet lang mee :o
Na paar weken zijn haar achterpaar al flink scheef afgesleten op de zool.
Wil kijken of ik link aan rechts en rechts aan links kan doen om het zo af te wisselen.
Nu had ik dat al wel verwacht, dikste ijzers met widiapuntjes sleet ze in 4 weken ook finaal doorheen.
Maar al zou ik ieder half jaar een nieuw paar moeten aanschaffen is het nog een stuk voordeliger.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:35

xxVon schreef:
Letizia schreef:
Nou, speciaal voor jou dan :')

[ [url=m/J69uDP.jpg]Afbeelding[/url] ]
:=

M'n pa heeft de kabels al meerdere keren gerepareerd, verder is er zo'n 1100km mee gereden :)


Dat is inderdaad een mooi gat, maar je hebt er ook flink gebruik van gemaakt aan de zool te zien.

Ik heb net nieuwe onderdelen besteld voor mijn renegades, had een zak met reserve spullen maar die ben ik nu dus kwijt/misplaatst.. Komt alles binnen zonder inbussleuteltje..
Maakt niet uit dacht ik, die heb ik wel in mn gereedschapskist.. niet dus heb een inch inbusje nodig en ik heb alles in mm.. dus 1.5mm is te klein en 2.0mm is te groot. heb ik weer _-:(


Is Amerikaanse maat dus nooit een Europees inbussleuteltje gebruiken, dan draai je de boel stuk!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:45

xxVon schreef:
Delphi2 schreef:
Ik denk dat het te weinig demping geeft voor tijdens een wedstrijd op tempo over ongelijke ondergrond. Dan zou ik een plakschoen overwegen die je kan hergebruiken.

De zool eronder was wat zacht, beetje vergelijkbaar als ze dubbele zool hebben.


Mmm.. zachte zool is natuurlijk niet ideaal..

Qua demping heeft ze het niet nodig, haar hoefmechanisme werkt prima, meer als bescherming tegen slijtage.

Bedankt iniedergeval voor het delen van je ervaring.


Als het alleen tegen slijtage is dan kan je het wel gebruiken.

Demping is misschien niet juist omschreven ik bedoel puntbelasting op de zool door stenen enzo.

Ok denk dat als je het niet te lang laat zitten de zool niet te zacht wordt hoor. Met jouw afstanden zal het er ook wel deels afslijten.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:19

Sabine, ik heb nu de Cross Boots. Zijn nieuwe hoefschoenen. Heb ze om te mogen testen (en houden...)
Ben zeer blij ermee. Wilde sowieso nieuwe hoefschoenen gezien de Easyboots te zwaar zijn voor mijn paard. Dus kwam super uit

Cross boots
Afbeelding

En deze heb ik te koop
Afbeelding

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:01

Ziet er goed uit! Wat is volgens jou het verschil/voordeel tov de easyboots?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:17

Veel en veel lichter. Ze sloft er niet meer mee en komt voor sneller weg in draf. In rengalop durfde ze niet volluit omdat ze erop trapte en met de nieuwe durft ze dat wel.

En voor mij t aller belangrijkste.... ze zijn zo aan... heb met de easyboots wel eens een half uur staan kl0te omdat ze niet paste als der hoeven wat groeide.. stond ik daar te vijlen...

De cross boots gaan zo aan ongeacht of der hoeven gegroeid zijn of niet. Paard is hierdoor een stuk minder ongeduldig, die voelde mijn zenuwen
:)

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:26

Klinkt goed, ik kan me jouw 'problemen' helemaal voorstellen, haha.
Ondanks dat ik op zich heel tevreden ben over de easyboots (gewoon aan doen en mee weglopen, nooit problemen gehad en ook nog geen enkele schuurplek of dergelijke) is het wel heel veel schoen en heb ik altijd het idee dat z'n voeten dubbel zo groot zijn. Hij weet dan soms ook geen blijf met z'n voeten, nu loopt hij technisch niet 100% maar denk niet dat het alleen dat is. Vroeger tikte hij nooit aan, als hij echt geen blijf wist met z'n benen ging hij wijd lopen (vooral als hij persé een ander paard wilde bijhouden maar het tempo eigenlijk te hoog voor hem lag ;) ) maar dat gaat nu niet met de schoenen. Nu rijden we de laatste tijd eigenlijk altijd alleen dus kan hij gewoon op zijn tempo lopen, maar toch...

Ik ga eens wat info opzoeken :)

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:33

Van mij tikt zich ook (bijna) niet. Zie soms achter kroonrand wel eens plekjes dat ze zich aangetikt heeft met voor (zonder schoen of ijzer)
Wel toen ze ijzers droeg en alleen met buiten rijden. Toen droeg ze ook rondom springschoenen (ziet er niet uit haha) en trok eens der ijzer er uit.

Ijzers waten tijdelijk vanwege de vierdaagse en snelle slijtage. Maand of 4 gehad.

En met schoenen trapt ze op de hoefballen maar dat gaat goed.

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:41

Heb jij toevallig beeldmateriaal van de sluiting hoe dat in elkaar zit?
Dat info zoeken werkt blijkbaar toch niet zo goed, haha, vind ze alleen op de site van hoofwear en daar zie ik niet hoe je ze aandoet/sluit..

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:42

Ja dat heb ik! Zal je een pb sturen als het me lukt om m uit mn dropbox tehale

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:28

PanamaD schreef:
Ja dat heb ik! Zal je een pb sturen als het me lukt om m uit mn dropbox tehale

Zou ik ook een pbtje mogen? Ik ben heel benieuwd, je ervaring klinkt tot nu toe goed!

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:22

Ik kan ze zelfs via google niet vinden.
Zo te zien lijken ze veel op de Old Mac's (net als de Back Country trouwens).
Hebben ze ook harde zolen ??

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:28

DubbelDun schreef:
Ik kan ze zelfs via google niet vinden.
Zo te zien lijken ze veel op de Old Mac's (net als de Back Country trouwens).
Hebben ze ook harde zolen ??


Ze hebben dezelfde zool als de old mac, helaas zijn er nog niet zoveel maten, maar het is een handige schoen. Makkelijker aan te trekken dan de old mac, zachtere binnenkant en steviger dan de new mac en trail

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:38

Ik vond bij schoenen als de OM en de EB-BC dat er toch wel veel kleine steentjes in de schoen terecht kwamen. Soms zelfs zulke 'grote' dat paard er kreupel op ging lopen. Met afstappen en steentje verwijderen was het probleem wel verholpen, maar daar zit je tijdens een buitenrit niet op te wachten :D .
Verder vond ik van de OM's dat ze best wel snel wegrotten.

Maar het aandoen van de EB-Glove kan idd wel eens een crime zijn en het verouderende (niet meer klittende|) klittenband is ook niet alles (gelukkig is er ductape :D )

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:45

Steentjes heb ik dan bij de Back County geen last van, héél soms eens eentje die dan braaf in de kootholte blijft zitten bij een achterhoef, maar verder nog nooit wat gehad. Maar dat is misschien ook omdat ik gaten in mijn zool heb, dan kunnen ze langs daar weer weg :+ (gaten zijn er zodat de schoenen geen waterreservoir worden ;) ). Af en toe blijft er wel eens 1 in de zool hangen, maar daar heeft pony verder geen last van.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 16:49

Harde zool hebben ze en ze zijn vrij soepel en zacht van binnen voorkomt schuurplekken! Nog weinig maten omdat ze net binnen zijn.

En ze zijn erg licht en super makkelijk aan te trekken :D

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:22

Klinken super en lijken wel Ok.

Zit te kijken maar hoefschoenen voor alleen coor voor af en toen buitenritje ivm gevoelige zolen.

Belangrijkste is dat ze niet bevestigen bij hoefbal of daar veel druk zetten en dat ze makkelijk aan en uit te trekken zijn. En trouwens ook dat ze bij kroonraad geen druk zetten of bevestigd worden. Weet. Iet of dat überhaupt mogelijk is.

Ben heel benieuwd naar megasus maar tot ze op markt zijn en wat meer ervaringen zijn wil ik toch nog coor schoenen kijken.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:36

DubbelDun schreef:
Zo te zien lijken ze veel op de Old Mac's (net als de Back Country trouwens).

Zomaar opmerking, maar Back Country is een EB Glove met speciale gaiter.
Je kunt je gewone Glove dus ombouwen als je wilt tot deze door alleen de gaiter te bestellen.

Was geen antwoord op iemands vraag of zo, maar info voor degene die dit niet wisten :o