Mijn paard heeft een tijdje in Duitsland gestaan en is daar toen bekapt door een zogenaamde 'Hufpfleger' (hoop dat ik dat goed getypt heb). Deze man werkte met een soort van schuurmachine waardoor de structuur van de hoeven verdicht werd. Mijn paard heeft altijd hoefproblemen gehad, brokkelhoeven etc., maar na behandeling door deze bekapper zien zijn hoeven er prima uit en kruimelen ze helemaal niet meer. Ook de iets afwijkende stand van zijn hoeven is binnen een paar behandelingen zo goed als totaal gecorrigeerd. Kortom, een geweldige oplossing dus.
Nu is mijn paard terug in NL, en kwam ik er tot mijn spijt achter dat ik de contactgegevens van de Hufpfleger kwijt ben. Hij heeft me wel verteld dat hij zijn manier van werken in Nederland geleerd heeft, dus moeten er hier toch ook ergens dat soort bekappers te vinden zijn.

Hufpleger laat zich bij mijn weten gewoon vertalen als bekapper, dus dat levert als zoekopdracht niet zo veel op. Ik weet eigenlijk ook niet of dit een stroming is van traditioneel bekappen of natuurlijk bekappen, maar dat maakt me ook niet zoveel uit. Mijn vraag is of iemand weet hoe deze manier van bekappen in Nederland heet, en of er eventueel dit soort bekappers zijn die in Gelderland werken?
Alvast bedankt.