kreupel.............

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

kreupel.............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 08:43

Een merrie die ik rijd/ reed is al 9 maanden drachtig.
Toen het elke x zo koud was en het sneeuwde had ik haar in de stapmolen gezet.
Verder ook een paar x los gegooit in de bak.

Hierna ging ik er weer op, en ze liep kreupel. Ze zakt iedere x door haar rechtervoorbeen. Maar waar het vandaan komt ? Géén idee, nergens is het warm, dik of gevoelig!
Ik ga nu de 4e week dat dit zo is. Ik heb vanalles geprobeert, eerst gewoon iedere x laten stappen in de molen en verder niks. Toen met een homeopatisch middel ingesmeerd en in de molen ( daar liggen stenen dus dacht dat t wel goed was op het harde ) En nu ga ik het proberen met kou, om eerst af te spuiten en dan vervolgens in de molen te doen. Anders weet ik het echt niet meer!

Iemand enig idee wat nog meer zou kunnen helpen of wat het zou kunnen zijn?

edit:

Veearts is een probleem, het is namelijk niet mijn paard. En dit paard komt van een handelaar en die heeft dit paard hier neergezet en betaald nooit de kosten voor dit paard! De stal eigenaar laat m dus nu maar staan, maar ik denk niet dat hij iedere x wil opdraaien voor de kosten, hij heeft kosten genoeg voor de stalling e.d.!
Laatst bijgewerkt door __Robijn__ op 15-12-08 08:49, in het totaal 3 keer bewerkt

viv77

Re: kreupel.............

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 08:44

Misschien de veearts eens laten kijken???? Aangezien het al 4 weken duurt vind ik dat best al een tijdje..

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 08:45

Je zou de veearts is kunnen laten kijken als ze al zolang kreupel staat.
Ik zelf zou het niet langer dan een weekje aankijken,en dan de veearts bellen.

Doenjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 08:46

Laat zo snel mogelijk de veearts komen aub. Lachen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 08:51

heb even mn tekst aangepast

Doenjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 08:53

Ik denk nu zelf aan iets van hoefkatrolontsteking, dat zie je niet van buiten (is niet warm en dik) maar toch heeft het paard er last van..

Het is dom om nu verder te gaan goochelen met het paard als je niet weet wat er aan de hand is, zo maak je het alleen maar erger. Ik zou toch maar proberen om een dierenarts te laten komen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:41

Md-->BEH

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:46

Ik neem aan dat bij een handelaar regelmatig de DA op de dam staat (keuren, enten ed.). Kun je gelijk aan hem vragen om naar dat paardje te kijken.

Daarbij zijn stukken rechtuit stappen is veel beter dan in de molen. Maar dan moet je wel zeker weten wat het is. Soms is box of weide rust beter, maar dat is aan de DA om daar wat over te zeggen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:48

Voorlopig niet meer werken met het paard en volledig rust geven. Dus ook niet de stapmolen. Lekker los laten in de wei of paddock en geef het een aantal weken. Juist het steeds weer proberen en kijken of hij goed loopt werkt vaak averechts.
Je zou eventueel wel een middeltje door het voer kunnen doen wat werkt tegen b.v HKO of voor de pezen en spieren. Dat kost niet zo gek veel en kan ook weinig kwaad.
Jammer dat er geen dierenarts bij kan komen, dat is natuurlijk wel de beste oplossing, maar dat wist je zelf ook al.

Let wel op dat als je iets door het voer gaat doen, het niet schadelijk is voor het veulen. Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig wat er dan zodirekt gaat gebeuren als het veulen geboren wordt?? Wat als daar de dierenarts bij moet komen??

Doenjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:50

En weet je al wat je gaat doen? Lachen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 19:11

Brainless schreef:
Ik neem aan dat bij een handelaar regelmatig de DA op de dam staat (keuren, enten ed.). Kun je gelijk aan hem vragen om naar dat paardje te kijken.

Daarbij zijn stukken rechtuit stappen is veel beter dan in de molen. Maar dan moet je wel zeker weten wat het is. Soms is box of weide rust beter, maar dat is aan de DA om daar wat over te zeggen.

dat is juist het probleem, er is heel wat gebeurt op stal waar ik niet over ga uitbreiden, maar iig, die 'handelaar' komt dus nooit naar zijn paard o.i.d.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 19:13

aerdenhout1 schreef:
Voorlopig niet meer werken met het paard en volledig rust geven. Dus ook niet de stapmolen. Lekker los laten in de wei of paddock en geef het een aantal weken. Juist het steeds weer proberen en kijken of hij goed loopt werkt vaak averechts.
Je zou eventueel wel een middeltje door het voer kunnen doen wat werkt tegen b.v HKO of voor de pezen en spieren. Dat kost niet zo gek veel en kan ook weinig kwaad.
Jammer dat er geen dierenarts bij kan komen, dat is natuurlijk wel de beste oplossing, maar dat wist je zelf ook al.

Let wel op dat als je iets door het voer gaat doen, het niet schadelijk is voor het veulen. Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig wat er dan zodirekt gaat gebeuren als het veulen geboren wordt?? Wat als daar de dierenarts bij moet komen??

Dat is misschien een goede tip!

En met die bevalling, ik heb geen idee hoe dat gaat lopen. En tsja, als de dierenarts daarbij moet komen, geen idee! Het is allemaal erg moeilijk!! Ik wil uiteraard het beste voor het beest, maar ik kan niet alles op me nemen. Ik heb de zorg al voor het beestje genomen, dat ze iedere dag lekker de stal uit komt en lekker de aandacht krijgt, maar ook de dierenarts kosten, alleen in nood zou ik dat overwegen!
Denk ook wel dat dat te begrijpen is! Anders kan ik voor alles wel opdraaien, het is tenslotte niet mijn paard.

Ik ga nu proberen door haar rust te geven, ik zet dr wel in de paddock!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 07:21

Het blijkt dat het gewoon in haar lichaam zit, haar rug en dat ze waarschijnlijk daar op afgekeurd is. En daarom zo onregelmatig loopt! deze week komt een veearts er naar kijken Lachen