Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Urielle schreef:Je doet het al heel rustig aan en met die twee maanden rust gaan ook conditie, bespiering en routine behoorlijk verminderen. Daarna zou je dus heel rustig weer op moeten bouwen. Kan, maar ik zie er geen meerwaarde in. Als je dan al vakantie wil geven, dan zou ik dat in de zomer doen, als er goed gras staat en het paard heerlijk de hele dag de wei op gaat. Maar: imo had je dan net zo goed een tijd kunnen wachten met zadelmak maken en het paard nu nog laten staan
Hij kan er langer of korter over doen, wat afhankelijk is van training, voeding, wijze van houden, dracht, evt. ziekten en simpelweg aanleg, maar hij groeit uiteindelijk gewoon tot zijn volle maat.
Dan kan je paard nog wat volwassener worden, en tegelijkertijd het verwerken dat hij nu bereden wordt. Toen ik mijn pony leerde springen heb ik nadat ze het 2 keer goed had gedaan, meer dan een maand niet gesprongen en na die vakantie ging het alleen maar beter
Urielle schreef:Je doet het al heel rustig aan en met die twee maanden rust gaan ook conditie, bespiering en routine behoorlijk verminderen. Daarna zou je dus heel rustig weer op moeten bouwen. Kan, maar ik zie er geen meerwaarde in. Als je dan al vakantie wil geven, dan zou ik dat in de zomer doen, als er goed gras staat en het paard heerlijk de hele dag de wei op gaat. Maar: imo had je dan net zo goed een tijd kunnen wachten met zadelmak maken en het paard nu nog laten staan