Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
garny95 schreef:
Nibbit schreef:Een zadel voor een jong paard moet je soms wel eens per half jaar aan laten passen. Het paard krijgt steeds meer spieren en zwaart nog wat uit.
Mijn zadel is nu al 4x aangepast (paard is 5,5 jaar)
Ik denk niet dat je door je paard nu te longeren kan voorkomen dat je in 1x een passend zadel kunt kopen

Kris schreef:Door alleen een massage train je een spier niet hoor (Stop ik namelijk bij de sportschool en ga ik alleen nog maar languit bij een masseur op tafel liggen). Lang en laag longeren kan nog wel eens helpen. En toch gewoon wachten tot hij volgroeid is.

femmefatale1 schreef:Overigens is het ook niet erg als het zadel enkele malen moet worden aangepast, maar vind wel dat de eerste keren met het gewicht van een ruiter erop, het zadel wel overal moet dragen, en niet dat er een bult spieren in de weg zit..
Dat is mijn probleem momenteel..
Overigens ben ik em nu ook aan het oprekken dmv buigen en snoepjes richting de flamk en heup.. hij kan echt moeilijk buigen in zijn lijf.. maar we gaan gestaag door..
femmefatale1 schreef:Hij is al een keer na gekeken, niks gevonden wat anders was..
Osteopaat zei wel dat hij nog erg baby was, ook in zijn beweging, en dat hij meer besef van zijn lijf moest krijgen. Door em veel te laten bewegen zou hij ook verbeteren in zijn beweging (en hij is nu al zoveel verbeterd) en zou hij gaan groeien in body.
Citaat:Ik vind de hals van het paard in je profiel er ook niet los uit zien qua spieren..
femmefatale1 schreef:Ik hou de gedachte van de massage zeker vast, ik wil alleen even kijken of er verbetering in zit als ik deze oefeningen met regelmaat herhaal.
Mexxuna schreef:femmefatale1 schreef:Ik hou de gedachte van de massage zeker vast, ik wil alleen even kijken of er verbetering in zit als ik deze oefeningen met regelmaat herhaal.
Ik woon volgens mij bij je in de buurt, aan je postcode te zien..