Doorknikkende knie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Doorknikkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 19:25

Zoals de titel al zegt. Mijn pony heeft heel erg last van een knikkende knie. Die buigt dan ook echt
helemaal door..
Hij heeft er alleen last van als hij stil staat, en als je er dan opzit voel je hem gewoon
helemaal door buigen.
Het is zijn linker voor been.
Hij gaat er wel niet kreupel op lopen, en volgens verschillende mensen kan het
geen kwaad omdat hij het al járen doet.
Ben toch benieuwd of jullie dit kennen..

Nog een fototje (toevallig van vandaag) waar je het erg goed ziet:

Afbeelding

AdnerB

Re: Doorknikkende knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:35

ik zou even een veearts erbij halen..die kan een betere diagnose geven als mensen uit je omgeving..
misschien zijn de banden van de knie te zwak waardoor hij er doorheen zakt en moet je bepaalde oeveningen toen..of even de fysio erbij vragen..
liever het zekere voor het onzekere..
succes..

kaatjeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:19

Mijn paard heeft dit ook al jaren (heb hem nu 9 jaar) aan allebei zijn knieen en is hier ook nooit kreupel op geweest. Na zware arbeid is het wel erger. Volgens mijn dierenarts is dit een kwaal die vooral bij volbloeden voorkomt (de mijne is 3/4 volbloed) en komt door een 'los' kniegewricht (veel ruimte in de knie) waardoor de pezen/banden rondom de knie extra belast worden. Door dit knikken worden deze banden/banden wat meer ontlast. Het kan op zich geen kwaad, maar duidt er wel op dat er meer kans op vroegtijdige slijtage kan zijn (Aangezien mijn paard hier inmiddels 19 mee is geworden en nog geen dag kreupel is geweest, valt dat in mijn geval wel mee).
Als jouw pony dit dus altijd heeft gedaaan, zal het ook in jouw geval dus weinig kwaad kunnen. Let er alleen wel op of het niet erger wordt, want dat kan een overbelasting betekenen.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:27

heeft jouw pony ook lange koten?