bestaan er ook kniebraces voor paarden(voorknie)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

india

bestaan er ook kniebraces voor paarden(voorknie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 10:55

Bij mijn paard is een soort van tenniselleboog aan haar voorknie gevonden op de kliniek gister,
hier is ze voor ingespoten en moet nu een maand volledig rust(zonder spoken , wel gewoon naar buiten)

maar ik bedacht me dat er bij mensen in dat geval altijd braches worden gebruikt om de rust te verbeteren in het gewricht,
zou dat er ook zijn voor paarden,
een soort 3 in 1 peesbeschremer en dan hoger
in bandageren heb ik niet zo veel vertrouwen op die plek

wie weet raad?

Romy18

Re: bestaan er ook kniebraces voor paarden(voorknie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 01:11

Probleem met paarden is dat ze zoveel kracht hebben en je ze niet uit kan leggen dat ze rustig aan moeten doen. Wil je een gewricht immobiliseren moet je gipsen en dan is er geen beweging meer mogelijk dat is niet wat je wilt in dit geval. Een brace verminderd die mobiliteit maar blijft flexibel wat n paard doet is gewoon meer kracht zetten want het paard wil de normale beweging blijven maken op de manier wordt t gewricht alleen maar meer belast. Best is gewoon n stukje af maken 6 op 6 dan is ie toch buiten maar kan ie niet heel stom doen.

greetz

india

Re: bestaan er ook kniebraces voor paarden(voorknie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 09:09

bedankt voor je reactie,

ik had zelf ook al mijn twijfels,
ik was bang voor ongelijke belasting zodat ik weer problemen met scheefstand of het linkerbeen zou krijgen!

gr