ik heb al een tijdje een verzorgpaardje, arabisch volboedje.
sinds een paar weken rijden wij regelmatig buiten, moet wel want er is geen bak, maar dat vind ze heerlijk. laatst is ze gevallen/gestruikeld en nu heeft ze een nare schaafwond op haar knie. voor de eigenaren een goede reden om haar toch maar op ijzers te zetten (alleen voor) ook omdat haar voorhoeven erg plat zijn, achter zijn ze nog perfect. maar ze zijn bang dat haar hoeven te snel zullen slijten en dat ze er last van krijgt.
ik wil natuurlijk ook dat mijn verzorgmeisje goed loopt, want ze heeft veel plezier in het rijden.
ze loopt al sinds ik haar ken ( ong. 9 maanden) op blote voeten, maar heeft naar mijn weten wel ooit op ijzers gestaan, wanneer weet ik niet.
nou ben ik toch een beetje huiverig voor ijzers. we lopen, vrijwel aleen over het asfalt of (nat) hout ( bruggetjes) en door de berm. ik ben bang dat ze uitglijdt of er een aftrapt. ik zou graag zelf eens hoefschoenen willen proberen, maar ik ben hier nou niet echt een expert mee.
ik wil graag weten wat jullie de voor- en eventueel nadelen van een hoefschoen vinden.
hoevaak een hoef bekapt moet worden wanneer ze hoefschoenen draagt.
( mischien stomme vraag) of ze voor en achter moeten.
voorkeuren voor merken en ervaring hiermee.
welke maat ik ongeveer kan verwachten
of ze een beetje antislip zijn( vanwege het asfalt en het typische nederlandse weer )
ik wil de eigenaren, hele lieve mensen, hier binnekort een keetje over spreken, maar dan wil ik wel graag wat meer informatie zodat ik tenminste wat te vertellen heb
ohja! mochten ze dit nou willen proberen dan ga ik ze wel zelf kopen, daar hoeven zij geen geld aan uit te geven vind ik. dus als jullie de prijs (zo ongeveer) erbij kunnen vermelden dan is dat helemaal toppie, dan weet ik wat mn protomonnen te verduren krijgt.
in ieder geval bedankt, abeltje_xx