Bij de aankoop is ze klinisch gekeurd buigproeven waren helemaal oke.
Bij het lopen stappen en draven en galop was alles prima
Nu zijn we begonnen met rijden al ruim een maand. we rijden nu ongeveer 3 x per week 30 min per keer.
In het begin vooral stap en draf. Nu af en toe ook galop.
Ze werkt wel maar niet overdreven veel.
Afgelopen donderdag had ik haar na het rijden aan de longeerlijn met mijn buurmeisje erop in stap en toen liep ze erg vreemd.
Het deed me denken aan een hertje.
Het achterbeen liet ze erg lang staan om vervolgens meteen een pas te maken. Het zag er in ieder geval vreemd uit.In draf liep ze heel erg vlak ze boog niet erg goed met haar knieen.
Ik had een beetje het idee dat ze stijf was.
Twee dagen later leek het weer wat beter maar toch laat ze haar been staan tot ze een nieuwe pas zet ( ik kan het niet goed uitleggen) Ik weet ineens waar het me aan doet denken. Het modellen loopje van vrouwen dat ze met hun billen wiebelen. Zo ziet het er van achter uit.
Draf en galop zie ik geen bijzonderheden.
(toen ik haar kocht moet ik eerlijk zeggen dat ik me niet goed kan herinneren hoe ze loopt in stap. Of dit normaal voor haar is of dat ze anders loopt dan normaal.)
Ze staat in een hele modderige wei veel blub zwaar lopen.
Ze is niet kreupel
Is dit een bekend beeld voor iemand?
Ps vrijdag komt de da. maar ik ben benieuwd of iemand hier wat over te zeggen heeft.
sommigen paarden lopen een beetje naar binnen zijn loopt meer met haar knieeen naar buiten wat een raar gezicht is maar niets ernstigs.