heeft iemand een oplossing??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joany_pony

heeft iemand een oplossing??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 10:25

hoi hoi:D

mijn paard heeft nu sinds anderhalve week een scheur in zn broekspier.Nou heeft hij altijd op ijzers gestaan maar die waren ontzettend glad aan het worden en gleed hij steeds uit.
De da had me aangeraden om anders maar de ijzers eronderuit te laten halen.
alleen nou begint natuurlijk het volgende probleem,hij gaat nu ook nog eens 'kreupel'lopen omdat hij geen ijzers heeft Huilen
heeft iemand mischien een idee? beslaan word lastig en de ijzers konden er ook echt niet onder blijven toen.
ik moet weg twee keer per dag 5 minuten lopen over het asfalt en dat is dus het grootste probleem voor zn blote voetjes.

LaVieDivine

Re: heeft iemand een oplossing??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:28

je kan hem altijd schoenen kopen om aan te doen als je over het asfalt moet? of even afwachten... gevoelig als de ijzers er nog maar net af zijn is niet zo abnormaal tenslotte... mss is het na een week of twee al een pak beter?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:28

hoefschoenen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:03

Heeft jou paard mss dunne hoefzolen? het kan ook zijn dat ie moet wennen aan blootvoets lopen Dat is mij wel eens verteld namelijk! Ook waneer ze van het land komen (blootvoets) moeten ze weer wat wennen aan op het harde te lopen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:37

klopt, dit had een paard bij ons op stal ook. net van de ijzers af, toen een paar dagen gevoelig. dat gaat nu al veel beter. een andere optie is kunststof ijzers, die heeft mijn paard ook en zijn grip is net zo goed als op blote voeten.

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 12:45

bedankt voor de tips!
heb toch ook maar weer even de hoefsmid langs laten komen en de da maar weer gebelt en overlegd wat we konden doen.
de da en de hoefsmid raden mij aan om toch maar weer hoefijzers te plaatsen,hij was echt aan het hinken.
schijnt dus zo te zijn dat door die gescheurde broekspier hij heel erg ook het gewicht op voor gaat verplaatsten en op het moment dat hij dan(voor de eerste keer ook nog eens) op blote voeten staat en dan 2 keer per dag over asfalt met losse steentjes moet lopen dit hem heel erg veel pijn gaat doen.
kon hem dat ni aandoen dan ook nog eens die pijn aan de voorkant.
kunstof ijzers heb ik nog nooit van gehoord maar dat was mischien ook een heel goed idee geweest.
hoefijzers zijn er nou twee dagen geleden onder gezet weer en hij loopt voor nou alweer een stuk beter,zn bil was wel weer wat dikker maar het is natuurlijk ook wel weer wat meer belasting voor hem geweest Boos!