Kom ik dus vrijdag bij mn paard, heeft ie een giga dik achterbeen :| vooral de kogel was dik.
ik dacht ga toch maar even rijden, want ze waren niet naar buiten geweest. en hij heeft altijd dikke benen als ie binnen heeft gestaan. ging allemaal wel prima. maar was wel gevoelig.
kom ik zaterdag weer bij mn paard, is zn achterhak ook helemaal dik! helemaal een ei aan de binnenkant. plus zn kogel ook helemaal dik. ik maar weer afspuiten. en nu dus vandaag de veearts der bij!
komt ze binnen, zegt ze.. wats er met hem gebeurt?! ze zei dus, het is een olifantenvoet? of olifantenklompvoet? ze had er een duitse term voor. maar ze legde het uit.. het is een wondje (soms een wondje wat je niet kunt zien, zoals bij mijn paard) waar viesigheid in is gekomen en daardoor zijn de lymfklieren helemaal opgezet en komt er vocht in. want ze drukte in het been, en er kwamen allemaal "putjes" in. dus een teken van vocht.
nu moet ik 2x daags afspuiten en lopen. en 3 dagen 2x per dag een spuit in de mond (antibiotica) en om de 10 dagen een pretnison spuit. en ze zei trek hier zoizo maar 2 weken voor uit dat ie weer een beetje normaal kan lopen.
mijn vraag aan jullie, heeft iemand hier ook ervaring mee? hoelang duurde het? en wat deed je er tegen?
)

) de ontsteking zit dan gewoon in de bloedvaten.
Hou zo vol zou ik zeggen!