Kreupel na komst hoefsmid

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Kreupel na komst hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:28

Mijn 2,5 jarige is eergisteren bekapt. Ze had redelijke platvoetjes en staat nu vrij kort. En nu loopt ze dus behoorlijk gevoelig (kan ik opzich nog wel verklaren) maar volgens de staleigenaar slaat haar knie sindsdien ook op slot?? Heb het zelf nog niet kunnen ontdekken..wellicht dat het s ochtends nog extra gevoelig is na een nacht stil staan? Ze is nog geen 2maand geleden helemaal rontgenologisch gekeurd zonder bemerkingen..dus het is niet zo dat ze al wat mankeerde..

Herkennen jullie dit?

Myrano

Re: Kreupel na komst hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:42

Heb er wel al eens van gehoord ja..
Ken een paard dat last heeft van een losse knie, is het dat wat je bedoelt ? Wordt in een andere stand gekapt nu.
Anders even bij de smid informeren en vragen of hij wil komen kijken ?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:46

Myrano schreef:
Ken een paard dat last heeft van een losse knie, is het dat wat je bedoelt ? Wordt in een andere stand gekapt nu.

Als ze een losse knie zou hebben dan zou dit gezien zijn tijdens de rontgenologische keuring..dus dat lijkt me sterk! Was sowieso niet weg van zijn werkwijze en ik hoop maar dat ze gewoon nog wat gevoelig is. Als het blijvend is heeft de beste hoefsmid wel een probleem! Kijk het eerst nog even aan en anders laat ik idd een (andere) hoefsmid komen!

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:53

Jeanine84 schreef:
Myrano schreef:

Als ze een losse knie zou hebben dan zou dit gezien zijn tijdens de rontgenologische keuring..dus dat lijkt me sterk! Was sowieso niet weg van zijn werkwijze en ik hoop maar dat ze gewoon nog wat gevoelig is. Als het blijvend is heeft de beste hoefsmid wel een probleem! Kijk het eerst nog even aan en anders laat ik idd een (andere) hoefsmid komen!
Dan denk ik ook eerder dat jou paardje gewoon fout gekapt is waardoor ze nu anders (gevoelig) loopt.
Wat is dat balen voor jou zeg! Idd goed in de gaten houden en let op de stand van de hoef en hoe ze haar hoeven neerzet. Of dit niet anders is nu als voorheen.
Succes.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:55

Hij trok de voorbeen ook scheef omhoog..dus waarschijnlijk is ze gewoon mank getrokken..ik ga er vanuit dat het allemaal mee valt! Maar ga vanavond toch nog maar even langs!

DPrince

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:57

Waarom laat je niet een andere hoefsmid gelijk komen? Teminste, gelijk.. Ik bedoel meer ermee dat hij misschien heel erg pijn heeft met lopen, dat er nu misschien wel verkeerde dingen kunnen ontstaan. Een goede hoefsmid kan je dan eventueel advies of speciaal.
Ik zal het niet te lang af wachten om heel eerlijk te zijn..

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:58

Klinkt inderdaad als te kort bekapt zijn. Zie je ook verschil tussen op het harde lopen of op een zachte ondergrond? Merk soms aan die van mij dat wanneer ze net bekapt is ze een beetje op eieren loopt, dan loopt ze altijd liever in de wei/bak dan op de tegels. Hopelijk knapt die van jou snel weer op!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:59

MiQ schreef:
Waarom laat je niet een andere hoefsmid gelijk komen? Teminste, gelijk.. Ik bedoel meer ermee dat hij misschien heel erg pijn heeft met lopen, dat er nu misschien wel verkeerde dingen kunnen ontstaan. Een goede hoefsmid kan je dan eventueel advies of speciaal.
Ik zal het niet te lang af wachten om heel eerlijk te zijn..

Nou omdat ze dus net bekapt is en je wel veel vaker hoort dat het daarom in het begin nog erg gevoelig kan zijn! Als ze volgende week nog zo loopt staat er diezelfde week nog een andere hoefsmid op de stoep hoor! Maar ik geef dr wel even de tijd!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 16:00

Naomi_Star schreef:
Klinkt inderdaad als te kort bekapt zijn. Zie je ook verschil tussen op het harde lopen of op een zachte ondergrond? Merk soms aan die van mij dat wanneer ze net bekapt is ze een beetje op eieren loopt, dan loopt ze altijd liever in de wei/bak dan op de tegels. Hopelijk knapt die van jou snel weer op!

Dat doet zij dus ook inderdaad! Heeft die van jou het s ochtends dan ook erger als ie uit de stal komt?

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:06

Die van mij loopt dan niet echt kreupel, maar wel een heel stuk voorzichtiger. Merk altijd wel hoe meer passen ze maakt hoe makkelijker het gaat. Ik zou het heel even aankijken als ik jou was, hou ook haar benen goed in de gaten, of ze dikker/warmer worden. En denk ook dat het er mee te maken heeft dat ze nog jong is en dat er nu misschien wat meer af is dan alle andere keren. Fijn is het natuurlijk niet want in principe moet een hoefsmid wel weten wat er bewerkt kan worden aan de hoeven, maar die van mij loopt al voorzichtiger wanneer er alleen gevijld is. De een is gewoon gevoeliger dan de andere!

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:51

ik denk dat het aan de bekapping ligt, en misschien is het wel in een foute stand geweest. en ik hoop voor je dat het door de gevoeligheid komt, maar ik zou sowieso de hoefsmid waarschuwen, misschien snapt hij wel de reden en kan zijn werkwijze aanpassen.