Als een paard ineens op 3 benen loopt, dan is het 98% van de tijd een hoefzweer...gebroken hoefbeen kan ook, maar dan knappen ze niet op van eeen ontstekingsremmer met pijnstiller.
Ik neem aan dat je metacam hebt gehad ? dit houdt de ontsteking wel tegen, remt hem af.
Mijn eigen hoefsmid woont hier sinds ik verhuisd ben 1 uur rijden vandaan, door bepaalde reden kon ik niet naar hem toe afgelopen jaar, en heb ik plaatselijke smeden moeten raadplegen (met desastreuze gevolgen
maar da's een ander lang verhaal)
Mijn paard heeft in 21 jaar (en evenveel hoefzweren) nog NOOIT gereageerd op een hoeftang of kloppen, maar mijn eigen hoefsmid heeft altijd de zweer kunnen vinden ! De smeden heir in de buurt niet dus !
gevolg-> ik moest wel metacam gaan geven omdat dit paard meerdere problemen heeft waardoor ze niet stokkreupel mag lopen (overbelasting andere benen) wat ik dan deed was de voet weken in soda en daarna de kroonrand inpakken in in soda gedrenkte watten, kleefverband er omheen (doel: kroonrand week maken zodat de hoefzweer uit kan breken) tot nu toe is dit altijd gelukt, binnen 2-3 dagen brak hij toch altijd door, ondanks de metacam.
misschien een tip.