altijd op rust.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

altijd op rust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:29

Het is me de laatste tijd opgevallen, dat mijn nrps hengstje, altijd op rust sta op de momenten dat het kan.
Als ik een fotoshoot van hem wil maken en ik zet hem op stand, hup op rust. als ik hem borstel, hup op rust. ook echt op de meest spannende momenten kak tie ineens in en hup op rust.

Nu ben ik dus eens terug gaan kijken in mijn foto's en hij doet het eigenlijk al vanaf dat hij een veulen is. zelfs de verkoop foto van de vorige eigenaar staat hij op rust.

Ook gaapt hij ontzettend vaak. hij is niet gauw ergens van onder de indruk. tis gewoon een beetje een doetje zeg maar.

maar nu begin ik mij toch af te vragen of er geen andere reden achter kan zitten? of zit ik me weer allemaal doemcenarios voor te halen?
hij heeft nog nooit een pas kreupel gelopen ofzo maar hij is ook pas 2,5 jr en er wordt dus nog niet meegereden.
hij staat ook onder goede controle van een paardenarts en die heeft er ook nooit wat over gezegd.

Maar ik vind het toch wat vreemd, misschien dat er hier mensen zijn met paarden die dat ook vaak doen? gewoon elk moment dat het kan op rust en veel gapen.

Zou het gewoon een erg lui paard zijn? of gewoon een paard met een erg cool karakter, of zou hij een vermoeidheids ziekte, last van rug,spier of pezen hebben? of misschien een ander probleem?

Hieronder wat foto's, zoals je misschien kan zien op de fotos is het altijd rechts achter.
nou weet ik niet of dit toeval is. heb er nooit echt op gelet.

http://94.100.114.16/260200001-26025000 ... _Z3KD.jpeg

http://94.100.114.53/144250001-14430000 ... _DdNp.jpeg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BYATL64Z.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C3XS3OQQ.jpg

Alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-08 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Joto

Re: altijd op rust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:31

Ik zie op de foto's alleen maar rechtsachter? doet hij dat anders ook?

Marsje_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:32

Even een stipje, die doet mijn paard ook heel erg snel. Kan je helaas geen tips geven maar ben wel benieuwd of iemand anders hier ook ervaring mee heeft (en misschien wel tips kan geven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:35

joto, heb ik er eigenlijk nooit echt op gelet het viel me dus nu ook op, nu ik de foto's bekeek.

Marsje_bon, wees welkom Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:46

Ik zie op geen enkele foto je paard in rust staan. In rust is zakt de hals naar beneden en ontspand de rug. Hij staat wel doorlopend met zijn voet op de toon. Wil je echt weten wat er aan de hand is overleg eens met je dierenarts. Ik heb een vermoeden dat het met de knie of bekken te maken heeft waarom hij dit doet, waarschijnlijk wat slappe banden. Schiet hij wel eens vast met zijn knie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:59

meestal (behalve op die veulen foto dan) laat hij zijn rug wel los en staat hij ook met en hoofd/hals laag. echter voor de foto doen wij er dan alles aan om hem er toch nog een beetje attent op te krijgen en te hopen dat hij weer met alle 4 de benen 'op de grond staat'
Hij schiet nooit vast met zijn knie of iets, het is verder een ontzettend soepel paard.
Ik ga zowieso overleggen met mijn VA.
hoe maak je die banden dan sterker aerdenhout1?
Hij heeft wel een wat weke rug, kan het daaruit ook ontstaan?

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:03

Mijn pony staat ook altijd op rust zodra het kan, eerst deed ze het altijd met hetzelfde been en toen bleek dat haar heup scheef stond. Nu dat probleem opgelost is staat ze net zo vaak met haar linker- als rechterachterbeen op rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:05

Ok, en hoe is dat gekomen?? en hoe hebben ze dat opgelost?
mijn paardje is nog wel volop in de groei.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:06

Geen idee hoe het gekomen is, maar ik heb er een ostheopaat bij gehad en zij heeft het weer rechtgezet. Sindsdien is het over Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:38

Nog meer suggesties? of mensen waarbij hun paard het ook deed of doet!?

Regenroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:55

mijn paard doet het ook altijd. Vraag me soms ook wel af of het goed is. Ze is niet heel ereg sterk in de achterhand. Soms denk ik wel dat ze gewoon graag zo staat. (wel lastig bij hathouden en groeten Knipoog ). Mensen doen dat ook wel, inzakken naar een kant.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:33

aerdenhout1 schreef:
Ik zie op geen enkele foto je paard in rust staan. In rust is zakt de hals naar beneden en ontspand de rug. Hij staat wel doorlopend met zijn voet op de toon. Wil je echt weten wat er aan de hand is overleg eens met je dierenarts. Ik heb een vermoeden dat het met de knie of bekken te maken heeft waarom hij dit doet, waarschijnlijk wat slappe banden. Schiet hij wel eens vast met zijn knie??

sluit mij hierbij aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:29

ik heb daar een reactie op gegeven mét vragen, misschien dat je daar dan op kan antwoorden?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:36

zou het iets te maken kunnen hebben met spat?
Als het steeds het rechter achterbeen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:40

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een paard met spat heb meegemaakt. dus dat weet ik niet. maar ik dacht altijd dat spat gepaard ging met kruepelheid? mijn paard heeft nooit kruepel gelopen en vertoont ook geen pijn, is altijd vrolijk, eet goed. speelt,rent en doet gek in de wei.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:57

ja,je hebt gelijk...hij zou dan kreupel moeten zijn,of iedergeval niet rad....

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:48

Dit vind ik inderdaad niet echt op rust staan. Mijn pony zakte altijd veel meer in, deze staat gewoon rechtop, maar dan met z'n hoefje gekanteld. Ik denk dat er iets anders aan de hand is, maar zoals al gezegd hoeft dat niet perse ernstig te zijn. Misschien gaat het ook wel over als je met hem aan het werk gaat en zijn spieren sterker worden.
Laat nog even weten wat de DA ervan denkt, ben ik wel benieuwd naar.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:01

Ik kan helaas ook weinig toevoegen,... maar hoop dat anderen wat tips hebben.
Mijn ruin is ook sinds een paar weken niet echt fit ook veel gapen, lui, niet meer onder de indruk van wat dan ook...