Hij heeft zijn kroonrand open gehaald maar daarmee ook een stuk hoef meegetrokken..
In eerste instantie was het de bedoeling dat de smid het stuk hoef weer vast zou zetten, maar dit kon niet meer,
het weefsel zou niet meer hechten. Daarom heeft de smid het stuk hoef verwijderd.
Nu zit er dus een open plek op zijn hoef.
Zo zag het eruit (goed schoongemaakt, daardoor GELUKKIG geen infectie onstaan)

En zo zag het eruit toen het stuk hoef verwijderd was. Zoals je ziet komt de lederhuid wat naar boven (de bolling)
Dit is strak vastgemaakt met een flexywrap en watten met betadine. Met een week/anderhalve week zou de
'wond' dicht moeten zijn. Voordat deze beschadiging uit zijn hoef is gegroeid, zijn we dik een jaar verder....

Even extra verwennen nu

Voorlopig blijf ik nog met hem stappen. Zodra ik eraan kan zitten met behoorlijk wat druk, mag hij terug
aan het werk. Inmiddels kan ik er al goed aanzitten, maar bij wat meer druk geeft hij duidelijk pijn aan...

Inmiddels zijn we 3 dagen verder en de 'wond' is al flink aan het dichtgroeien.
Vooral bij de kroonrand komt het stevige van de hoef terug. Wel is er nog een lichte bolling van de lederhuid,
dit zou na een tijdje weg moeten trekken? Morgen de hoefsmid nog maar eens vragen.
Zijn er meer mensen die dit met hun dier hebben meegemaakt? En hoe is dat gegaan??