Ik heb vorige week zaterdag ochtend een relaxt buitenritje gemaakt met mijn merrie en daarna in het land gezet. Tegen vier uur werd ik gebeld dat ze mijn merrie net op drie benen het land uit hadden gesleept. Ik natuurlijk meteen naar stal. Staleigenaar zie "meestal als ze zo acuut kreupel zijn is het een hoezweer". Dus meteen mijn hoefsmid gebeld. Die kon geen zweer vinden. Toen meteen maar mijn dierenarts gebeld. Die kon eerst niets vinden. Been was niet dik, warm of iets dergelijks. Hij mocht ook alles doen, knijpen, buigen op alle mogelijke manieren, paard reageerde nergens op. Ze bleef alleen wel op drie benen staan en lopen deed ze niet. Hij heeft toen besloten haar een pijnstillen in de spuiten en de volgende ochtend terug te komen.
Die zondag stond ze wel op het been en liep ook veel beter, eigenlijk alleen nog een beetje onregelmatig. Dierenarts zag nog niets. Hij heeft haar toch nog een pijnstiller ingespoten en voor drie dagen metacom meegegeven. Hij zou vrijdag weer komen, Tot die tijd boxrust. Alleen aan de hand 15 minuten stappen en af spuiten.
In de loop van deweek werd haar sprong steeds dikker, maar ze ging voor mijn gevoel niet echt slechter lopen. Woensdag voor het laatste de metacom gegeven en vrijdag kwam de dierenarts weer en vond het been ook dik (zit een ei op de buitenkant) en ze liep volgens hem ook weer slechter. Zijn advies foto's maken. Dat gaan we dus maar doen.
Ze heeft met dit been al een flinke geschiedenis (zie profiel), dus ik hoop dat het goed komt. Paard kan niet op de trailer, dus ik ben nu op zoek naar iemand die rontgenfoto's aan huis komen maken en die ik vervolgens dan aan mijn eigen dierenarts kan laten zien en beoordelen. (dus wie nog iemand weet).