Een gevoelig sesambeentje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanco

Een gevoelig sesambeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 21:32

Hey,

Na een hele lange periode van probleemloos rijden is mijn verzorgpaard opnieuw kreupel. Eerst hebben we het een weekje aangekeken, maar het werd niet minder dus toch maar de dierenarts erbij gehaald.

Wat bleek: een gevoelig sesambeentje,
3 weken rust, afwisseling van warm/koud en wat massages om de bloedsomloop te stimuleren.
Verder heeft ie nu speciale ijzers met een stukje leer en silliconen ertussen om de schok wat te verminderen.
Verder is het afwachten....

Het nadeel van Ibibio is dat ie nu al 17 is en al ongeveer 4 a 5 jaar met artrose loopt. Volgens de dierenarts kan dit wel degelijk effect hebben op het genezingsproces en is de kans zelfs aanwezig dat het nooit meer goed komt.

Nu is mijn vraag aan jullie eigenlijk, hebben jullie ervaring met deze vorm van kreupelheid en hoe word/is het bij jullie al dan niet opgelost?

Ik maak me namelijk nogal zorgen dat het fout afloopt Boos!
In ieder geval alvast bedankt,

Sanne

Marije_jiplover

Re: Een gevoelig sesambeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:49

MD-->BEH

Arabesk

Re: Een gevoelig sesambeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:06

als de doorbloeding gestimuleerd moet worden en de schokdemping geoptimaliseerd is het raar dat er ijzers geadviseerd zijn. Die beperken de doorbloeding van hoef en onderbeen, bovendien wordt de schokdemping slecht (zooltje haalt weinig uit). Zie dat topic met filmpjes met hoefbeslag.

Hoefschoenen, veel bewegingsvrijheid lijken mij de beste oplossing. Een tijdje weiderust is altijd wel heilzaam.