Gisteren heb ik in Vasse voor t eerst een oefencross gereden. Het was weliswaar vrij nat, maar de bodem was zeker nog acceptabel. Paard heeft een normale sportconditie, wordt gewoon mee gesprongen en gedressuurd, dus ze is wel wat gewend.
Heb haar direct na de cross uitgedraafd en goed uitgestapt tot ze op adem was. Benen waren goed toen. Ze heeft in de cross wel een noodsprong gemaakt, maar welke doet dat niet? ook tijdens de cross heb ik regelmatig stukken gedraafd, als er toen ineens iets gevoelig zou zijn geweest had ik t gevoeld.
Toen ik gisteravond nog even dekens ging wisselen was haar linkervoorbeen heeeeel iets opgelopen, heb toen beide voorbenen in de coolinggel gezet (het stelde erg weinig voor, was er zelf niet ongerust over)
Nu kwam ik vandaag op stal, en ja hoor, rechtervoorbeen dik. Zowel aan de binnen als buitenkant pijp zit vocht, heb niet t idee dat t warmer is. Geen verdikking op 1 plaats op de pees, en het lijkt haast alsof t van de bovenkant komt, dus onder de knie. Heb haar gelijk laten draven en ze loopt goed, zowel op t harde (rechtuit+volte) als op t zachte.
Heb haar vervolgens 15 minuten gestapt rechtuit op t asfalt. Daarna 10 minuten gekoeld met de slang, toen in de klei gezet (groene leem) en haar op stal gezet.
Ik ga vanavond nog even langs om te stappen/koelen.
Voor ik naar de kliniek ren wil ik dit zowieso eerst een week aankijken. Scannen heeft nog vrij weinig zin als het zo kort geleden is, en ze zeggen eerst toch altijd 'stappen en koelen'. Het paard is 12 en heeft geen blessureverleden, is eigenlijk wel behoorlijk hard op de benen (bij mij 1 x kreupel geweest nadat ze een wond opliep aan een achterbeen door een trap van een ander paard, ik heb haar 4 jaar)
Wat denken jullie?