Na vorig jaar erachter zijn gekomen dat mijn haffie Gandalf verbening van het hoefkraakbeen had en verzakte zool, ging hij supergoed lopen met speciaal beslag.
In augustus verloor hij helaas 2x zijn rechterijzer, smid er telkens bij en ineens kreeg ik te horen....losse wand.
In mijn vakantie terug gekomen om met mn maatje naar de veearts te gaan en foto's gemaakt. Verbening was stabiel, was goed en de verzakte zool was herstel

Alleen inderdaad losse wand. Wij werden doorverwezen naar de heer Bloem en daargekomen schrok hij toch wel hoe ver het los was. Alles wat los zat aan de rechtervoet eraf gehaald en nu de 15e moet ik terug komen voor zijn linkervoet. Die is minder erg maar moet er toch ook aan geloven.
Helaas voor gandalf moet hij op stal blijven staan, nu heeft hij wel een extra grote stal (2 aan elkaar vast) want het risico is veel te groot dat hij met draven/galoperen/of lekker rollen zijn ijzer eraf trapt en dan is het einde verhaal. Elke avond ga ik met hem wandelen en kan die langs de berm grazen.
Weten jullie wat ik nog meer met hem kan doen want hij voelt zich nu mede door de pijnstillers supergoed en maakt zich sterk tijdens het wandelen zodat er bijna een worsteling ontstaat....
Ik kom elke avond om zijn hoef te verzorgen en lekker te borstelen, maar nu met die regen wil ik ook wat anders.
En kent iemand de pijnstiller Equipalazone?? Hiervan moet ik 2 zakjes per dag geven tot de 15e...dan gaat de heer Bloem kijken of zijn rechtervoet goed eruit ziet, en aan zijn linkervoet beginnen. Nu hoor ik allemaal wilde verhalen over equipalazone maar wat is waar???
Sorry voor het lange verhaal maar moest het echt even kwijt..voel me zo hulpeloos..

! ik gewoon gereden na 1 week.