Ik maak mij een beetje zorgen om de hoeven van mijn paard.
Ten eerste, mijn paard is niet makkelijk bij de hoefsmid, komt er eentje aanlopen dan is hij meteen op zijn hoede en onhoudbaar. Waarschijnlijk is er ooit iets gebeurd met mijn paard en een hoefsmid want hij is er echt intens bang voor. Hier ben ik druk mee aan het werk (oefenen met op de hoef slaan, hoefsmeden handjes voer laten geven enz), maar bekappen gaat nog even niet lukken. Mijn paard verdoven zie ik niet zo zitten, mijn hoefsmid zei dat hij zo bang was, dat hij hoogst waarschijnlijk gewoon door de verdoving heen zal breken. Zijn hoeven zien er nu redelijk uit, er zit voor een gat omdat de hoef te lang was en het daar is afgebroken maar dat is verder niet ingescheurd. Ook zijn de voorhoeven wat lang maar niet veel te lang. Achter zien ze er prima uit.
Nu komt mijn probleem, een aantal paarden in zijn wei hebben de witte lijn ziekte, dit is ontdekt door de hoefsmid. Nu ben ik heel bang dat mijn paard dat ook heeft, zeker omdat 1 hoef al een gat heeft (ondanks dat de hoef daar nog heel hard is). Is er iets wat ik kan doen ter preventie? Ik zat te denken aan gewoon teren of hoef&zool te bestellen bij de paardendrogist. Heeft iemand hier advies voor?