Ik zit nu toch een beetje te tobben...Ik heb sinds een half jaar een draver, een fantastisch paard. Hij is erg lief in de omgang en met rijden maar de laatste tijd gaat het steeds minder. Hij liep natuurlijk al niet helemaal in balans, hij was toen ik hem kreeg immers net 5 en had er al 2 koersjaren opzitten. Hij heeft zijn eerste koers gelopen toen hij nog geen 3 jaar was, en is daarvoor dus al flink getraind. Toen ik hem kreeg had hij 2 weken daarvoor nog gekoersd. Toen ik alleen met hem stapte en draafde ging het prima, maar nu ik meer van hem ga vragen gaat het gewoon slechter. Hij wil niet meer lopen en wordt vaak echt boos en gaat bokken. Dit is vooral met het aandraven en doordraven en als ik de galop wil oefenen met hem. Hij wil alleen maar kleine rondjes maken, waarin hij eigenlijk constant zichzelf aan het opvangen is lijkt het wel. Ik merk dat hij echt zijn best doet en gefrustreerd raakt dat het niet lukt. Buiten rijden gaat prima! Ik reed eerst met een boomloos westernzadel en nu met de veelzijdigheidsversie daarvan. Hierin zit een VPS systeem (vertebrae protection system) wat de druk goed verdeelt en zorgt dat de ruggengraat vrijblijft (ook zonder speciale pads).
Dit alles is voor mij extra lastig omdat mijn rug niet stabiel is. Mijn wervels blijken niet goed bij elkaar gehouden te worden waardoor ik heel vaak vast kom te zitten of spierspanning opbouw ter compensatie.
Nu denk ik eigenlijk aan om voordat ik andere stappen ga ondernemen om de rug, hals en misschien de benen van mijn paard te laten rontgenen om zeker te weten dat daar niets verkeerd zit. Wat vinden jullie daarvan? En kan iemand mij vertellen wat de kosten daarvan zijn en of dat in de buurt van nootdorp (delft) kan?