Rotstraal

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gowgirl

Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 20:42

Mijn pony heeft helaas rotstraal. Ze staat 24/7 buiten. De hoeven zijn vrij zacht aan de onderkant.

Ik maak ze nu steeds schoon met dettol en dat helpt wel aardig maar de hoeven blijven wel zacht. Ik wil er nog wat bij gaan gebruiken wat drogend en ontsmettend is maar niet afsluit natuurlijk.

Ik zat zelf te denken aan Hoof en zool of aan Hippo sol van de paardendrogist. Iemand ervaring hiermee?
Egyptische zalf lijkt me ook goed maar heb ergens gelezen dat het kankerverwekkend zou zijn...

anitaolja

Re: Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 23:19

ctc spray via de veearts, heeft heel goed geholpen bij mijn fjord, rotstraal is een bacterie en die moet je bestrijden!

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:09

inderdaad, die spray heb ik ook gebruikt. Werkt goed! je moet er alleen mee leven dat je paard even smurfenvoetjes heeft! haha

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:12

CTC werkt ontsmettend en droogt uit!!
Werkt echt perfect!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:20

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:13

naar de dieren arts gaan. ( en misschien in de toekomt een supment kiezen?)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:22

Hoof And Sole harder, spray in een bus zit blauw spul in. Werkt prima!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:26

Hoof and Sole, werkt geweldig maar ziet er alleen niet al te... lekker uit.

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 07:36

Ik denk dat ik voor de hoof solution ga. Hoof en sole zit geloof ik formaldehyde in en dat is kankerverwekkend. Bij iemand bekend wat de werkzame stof van dryfeet van cavalor is?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:12

Gowgirl schreef:
Ik denk dat ik voor de hoof solution ga. Hoof en sole zit geloof ik formaldehyde in en dat is kankerverwekkend. Bij iemand bekend wat de werkzame stof van dryfeet van cavalor is?

Die van Cavalor werkt ook super! Hoeven zijn zo droog & hard

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:17

14 jaar geleden heb ik mijn paard gekocht met rotstraal in 1 voet, en zo ontzettend veel geprobeerd, ik kan het niet eens meer allemaal opnoemen Bloos Sinds een jaar of 2 is hij nu eindelijk van zijn rotstraal af, door het gebruik van hipposol Knipoog Perfect spul!

rietuhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:21

Ik gebruikte vorige winter ook Dry Feet van Cavalor, 1 dag sprayen en voetjes waren weer droog Lachen
Hoor iedereen ook met positieve verhalen over Hipposol

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:58

Biotex (wasmiddel) werkt ook hartstikke goed.

Emmer met warm water en wat biotex. En dan vijf tot tien minuten de hoef erin zetten.
Het ontsmet en droogt de straal.
Dit werkt bij mijn paard heel erg goed en ik heb er ook al een hoop verschillende (prijzige) middeltjes opgesmeerd.

Bij rotstraal iedere dag en anders 1 keer in de twee weken.

ilsecharley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:08

ik heb ook een pony die erg gevoelig is voor rotstraal ctc-spray werkt perfect de stralen zijn alleen wel even blauw of betadine oplossing op de straal smeren ontsmet ook goed

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:11

Formaline. Rotspul maar na 1 keer gebruiken geen rotstraal meer. Is erg agressief, dus uitkijken en echt alleen op/in de rotstraal gebruiken, wel sterk verdunnen!!!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:40

Mijn haf heeft er ook snel last van en ik gebruik al een hele tijd hipposol en het werkt voor ons super.
Als het erger is dan doe ik het 2x per week goed schoonmaken en inspuiten.
Nu is het weg maar ik hou het wekelijks 1x bij met hipposol om het goed te houden, dit is ook het advies van mijn smit.
Verder is het ook een stuk goedkoper dan egyptische zalf maar het verschilt ook per paard wat bij hem het beste werkt.

Formaline gebruikte ik vroeger bij mijn pony, die had het heel erg, maar als je het met ander spul kunt oplosdsen zou ik dat eerst proberen Knipoog

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:44

Vergeet vooral niet om voor dat je het product van je keuze (ja ja er is nogal wat op de markt) gaat gebruiken, je de hoef goed schoonmaakt en ook met water goed al het vuil eruit spuit. Zo kan er weer zuurstof bijkomen nl. Dan goed drogen en het product er op doen.
Ik heb vorige keer goede resultaten behaald met ctc-spray, maar dit keer deed dat weinig. Heb nu een week lang behandeld met egyptische zalf en dat ging dit keer goed. Succes en kijk anders eens op www.hoofcare.nl daar staan supertips op!

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:30

zoals hierboven is aangegeven inderdaad even een middel halen tegen de rotstraal, en goed de hoef schoonmaken voordat je het gebruikt! ZOrg er wel voor dat het een luchtdoorlatend middel is, zodat de bacterieen er wel uit kunnen! Dus vooral niet gaan teren, hierdoor sluit je de bacterieen op en dit is niet wat je wilt!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:03

Na een tijdje logeren op een stal waar ze op stro stond (mijne is een enorme viespeuk) toen ik in t buitenland zat had mijn merrie ook rotstraal. Kreeg toen ook een flesje in mn handen gedrukt (formaline), erg agressief spul maar de voetjes waren echt binnen no-time weer hard. Heb het geloof ik 3 keer gebruikt met steeds een dag ertussen. Ik geloof dat hun dit spul toen eigenlijk gekregen hadden voor een paard met hoefkanker (die dus allemaal rare woekeringen aan zn straal kreeg), dit is ook genezen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:38