haaii me 2 pony's hebbe droes en mogen de stal niet uit. me ene pony heeft echt hele dikke stal benen mag er ook niet aan komen. ik smeer er maar koelinggel op hebben jullie nog tips? dankje
Koelen met water. En heel veel stappen over verharde paden. Ik neem aan dat ze op de manege staan oid. want ik snap anders niet waarom ze de stal niet uitmogen. Ik zal toch gaan kijken naar andere stalling, ookal is het maar een weilandje. Stalbenen kunnen erge consequenties met zich mee brengen.
ze hebben droes ze mogen hun stal niet uit omdat het heel besmettelijk is. en kan dus ook niet koelen of stappen sta op een prive stal met meer dan 60 paarden en die mensen zijn allemaal bang dat die van hunhet ook krijgt hun zijn al de 4 en 5 dus mesten moet ik ook doen terwijl hun in stal staan echt heel zielig van de da mochten ze gewoon naar buiten overdag maar dan krijgt hij te veel gezeik met die anderen mensen dus moeten ze binnen blijve:( me arme meisjes
minder voer geven, of alleen hooi, veel hooi. iig geen eiwit rijk voer.
Inderdaad minder voer(bix) en het wil ook weleens helpen als je brandnetels geeft. Dan wel plukken en een dag laten drogen En stappen is eigenlijk het allerbelangrijkste
Stappen is het allerbelangrijkst. Ook is koelen met water erg goed.
Daarnaast kun je Antiphlogestine gebruiken. Te koop bij Pardoes Aurora. Als je geen wedstrijden rijdt is het gebruik van middelen waar duivelsklauw in verwerkt zit ook een optie. Maar dit is een middel wat op de dopinglijst voorkomt. Dus voorzichtigheid is geboden.
Anderzijds, de dikke benen komen in dit geval door de droes. Droes veroorzaakt namelijk in sommige gevallen dikke benen. Dus misschien is het verstandig eerst de droes af te wachten, voordat je met allerlei andere middelen in de weer gaat.
Mijn paard had vorig jaar droes en heeft gewoon op de weide gestaan. Dan staan ze met het hoofd laag en dat is het beste ivm het voorkomen van 'naar binnen slaan'
Droes is een soort kinderziekte bij paarden die helemaal niet zo dramatisch hoeft te zijn. Als ze het eenmaal gehad hebben, krijgen ze het niet snel weer.
Juist door ze op te sluiten in stal worden ze zieker en zieker, omdat de infectiedruk heel hoog is. De bacterieen komen in de box terecht en vermeerderen zich. Op een weiland als een paard pus drupt is hij een halve minuut later weer ergens anders met grazen.