Mijn 15-jarige merrie heeft een tussenpeesblessure aan der linkervoorbeen. Hiervoor staat ze op rust.
's ochtends staat ze 4 uurtjes op een heel klein afgezet stukje land.
's middags stap ik een half uur met der, zowel op harde bodem als op zachte.
Nu dacht ik 2 weken geleden al iets te zien na het hoevenkrabben. Ze stapte nogal onhandig opzij toen ik der 'om' zette.
Maarja, na veel blessure's ga je dingen zien die er niet zijn dus ik liet het voor wat het was.
Nou was ik gisteren weer aan het hoevenkrabben, linksachter, ze trok het been erg hoog in, iets wat ze normaal niet doet, maar ach dat kan een keer. Toen ik het been los liet zette ze hem op rust. Ik zette der om zodat ze het been moest belasten.
Dit ging echter totaal niet, ze stompelde echt, wou er geen gewicht op zetten. Na 3 passen was het weer goed.
Ik het nog een keer ''geprobeert'' weer hetzelfde. Misschien stijvigheid, dus ik ben eerst een half uur gaan stappen met der om het daarna weer te proberen. Echter kon ze er weer niet op staan. Absoluut niet goed dus.
Vanochtend heb ik Emmeloord gebeld, omdat ze al op rust staat kan ik niet veel meer doen. Wanneer het erger wordt of wanneer ik het niet vertrouw kan ik een vervroegde afspraak maken.
Verder stapt ze niet kreupel, er is niets dik, warm of gevoelig.
Het been schiet niet vast, tenminste ze houdt het been niet gestrekt (want dat is als de knie vast schiet toch?).
Het is eerder alsof ze er doorheen zakt, kan dit door kramp komen van het been zo hoog optillen?
Iemand hier ervaringen mee? Wat was de diagnose?