MiniLoe schreef:Wuswa: wat is dat dan wat je over hebt?
Even kort (zit eigenlijk te werken):
http://www.paardnatuurlijk.nl/webwinkel/index.htm
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MiniLoe schreef:Wuswa: wat is dat dan wat je over hebt?
EstherHegt schreef:Heeft er ooit iemand al uitgezocht of glucobalance een geregistreerd geneesmiddel is? Is er ergens bekend dat het echt werkzaam is? Ik heb gezocht bij http://www.cbg-meb.nl/cbg/nl en kan geen registratie vinden.
Nouvel schreef:Ik kom hier ook even binnen vallen als jullie het goed vinden...
Heb veel info uit de beginpost gehaald, super zeg!![]()
nadat mijn merrie al een paar weken heel licht onregelmatig liep en dit vooral op harde bodem steeds erger werd is vorige week bij haar licht hoefbevangenheid geconstateerd helaas...![]()
Hoefbeen is minimaal gekanteld, maar voeten zijn erg gevoelig en vooral dus op harde ondergrond, op zand zie er nauwelijks iets van, hooguit in de korte wendingen...
Ze staat nu in het zand met 3x per dag flink geweekt hooi, en 's morgens en 's avonds een heel klein handje lucerne en een bodempje voerschep vito voor het idee dat ze ook iets in haar voerbak krijgt als de rest eten krijgt.
Omdat ze vrij schraal is en snel afvalt geef ik elke dag een heel klein beetje slobber van zemelen en Subli SP (van beide 2 hele kleine handjes) met een scheutje olie erdoorheen.
Als supplement krijgt ze 3/4 schepje Marstall force en en Marstall Huf Regulator en een schepje Equilin.
Medicatie heeft ze alleen salicylzuur (??) aspirine in ieder geval, als bloedverdunner...
Ik heb geen idee hoe lang het gaat duren met HB voor je verbetering ziet en of het in dit stadium nog helemaal over kan gaan, daarom lees ik graag even mee met jullie ervaringen!
nombrado schreef:waarom moet het een geregistreerd geneesmiddel zijn?
Het is een natuurlijk supplement, dat valt niet onder de chemische geneesmiddelen.
EstherHegt schreef:nombrado schreef:waarom moet het een geregistreerd geneesmiddel zijn?
Het is een natuurlijk supplement, dat valt niet onder de chemische geneesmiddelen.
Het is dus geen geneesmiddel, dat is het punt wat ik maak. Aan supplementen mogen geen medische claims hangen. Ik weet wat er in glucobalance zit, neem bijv de monnikspeper
(Vitex) dat mag je niet gebruiken bij een paard dat pergolide neemt, het werkt de pergolide tegen. De andereplanten heb ik niet opgezocht, maar ik vind het belangrijk dat de werkzaamheid bewezen is en de veiligheid bewezen is.
Chemische geneesmiddelen zoals je wilt zijn ontstaan uit planten, de samenstelling is altijd gelijk qua werkzame stoffen. Bij planten is dat niet zo, dat kan per seizoen groeistadium verschillen. Het punt is dus dat er een medische claim aan glucobalance hangt zonder dat er betrouwbaar wetenschappelijk onderzoek is of het veilig is voor paarden, eventuele bijwerkingen zijn niet beschreven, zelfs de werkzaamheid is niet via wetenschappelijk onderzoek beschreven.
We hebben hier met patiënten te maken, eigenaren willen allemaal het beste voor het paard, een medische claim moet in mijn visie wel onderbouwd worden, gokken is nu eenmaal niet mijn ding.
nombrado schreef:Ik begrijp alleen niet wat Perglide zou moeten toevoegen bij een HB paard.
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1729
Agnus castus (Monnikspeper) heeft een regulerende invloed op de hypofyse.