Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gaat het prima !Daphne1988 schreef:Nandos schreef:@ Daphne1988 ; ja zeker onderdrukken die dat!! Is ontstekendremmend he.. Ja is heel vervelend voor je paardje en voelt heel tegenstrijdig voor jou natuurlijk... Wij hebben ook heel veel slechte en goede dagen gehad, geef het de tijd. En soda en zuurkool (vooral zuurkool!!). Beterschap!
@Jotoma, ja winterbevangenheid komt heel vaak voor en kan altijd komen/terugkomen. Als ze HB zijn geweest is de hoef al aangetast dus extra gevoelig ervoor..
Ja dat voelt tegenstrijdig maar ik weet dat ze de pijnstilling nodig heeft! Maare zuurkool?
We zijn trouwens begonnen met uitgesmede ijzers met zool en componentenvulling, daarna direct over op alleen ijzer en we zien de komende bekapping wel wat het oordeel is. De smid is iig erg tevreden over de voortgang.
)

). Maar dat schraal houden was bij haar altijd al een puntje. Ze is insuline resistent (dus zomers met een korf het land op, maar een paar uurtjes), zo veel mogelijk bewegen (maar van het voorjaar oog er uit gehaald, daarna peesblessure met stap schema dus deze zomer heeft ze weinig gedaan). Ze gaat nu 's nachts op stal zodat ze rustig haar bak leeg kan eten (brokjes enzo heeft ze altijd al slecht gegeten, dus ze doet er bijna de hele nacht over volgens mij) en nog beperkter hooi krijgt. Overdag hooi uit slowfeeders bij de rest in de paddock.
). ZZ proefje is geen hogere wiskunde voor Roos. Ook al een paar jaar niet op dat nivo uitgebracht kon ik haar zo weer starten en liep ze van de zomer nog oefeningen die niet eens in het ZZ gevraagd worden (serie vliegende wissels, wijken voor de wagen, gewoon omdat het kan
).
). Gewoon voor de afwisseling, Roos hoort hard na te denken over wat ik haar vraag, kracht te gebruiken, daar geniet ze van. Nu blijft het bij wat links en rechts buigen, hoger en lager instellen (dressuurmatig stappen om het leuk te houden).