[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:29

paars schreef:
Je bent er zelf niet bijgebleven? Was het inslapen rustig gegaan allemaal? Was er een bekende bij haar? Fijn dat de fries er rustig onder is. Sterkte hoor....

Nee, ik ben er niet bij gebleven. Heb haar wel naar de plek toegebracht waar ze ingeslapen werd, maar het ter aarde storten wil ik nooit meer zien. Dat vind ik zo vreselijk. Ja, er was een bekende bij haar. Het is allemaal heel rustig gegaan, zei Roelof.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:31

janouk schreef:
@nadita

Heel veel sterkte met de verwerking :(:) Het is zo oneerlijk je prachtige haflinger te verliezen aan zo'n $$##@%$^%&^&(* ziekte.

Hele dikke knuffel van ons.

Ze was werkelijk prachtig. Dit was haar afgelopen winter:

Afbeelding

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:32

Jannepauli schreef:
Fijn dat het in alle rust verlopen is -- maar wat zul je verdrietig zijn.. gelukkig heb je grote stoere Meint om even bij weg te kruipen én heb je de wetenschap dat je Hafke nu geen pijn meer lijdt. Veel sterkte en ook van hier een digitale knuf.

Ja, ik ben ook verdrietig. Maar zo kon het echt niet meer. Ze had zoveel pijn.
Ben wel blij dat Meint er rustig onder is. Hij loopt nu buiten....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:38

@Nadita
Ik had al zitten spieken in je profiel. Ze was en is zeker een prachtige Haflinger. Wie waren haar ouders?
Janouk van mij is ook een Maflinger. Vader: Wreker vd Milt x Marshall van de Klingelbeecke.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:52

janouk schreef:
@Nadita
Ik had al zitten spieken in je profiel. Ze was en is zeker een prachtige Haflinger. Wie waren haar ouders?
Janouk van mij is ook een Maflinger. Vader: Wreker vd Milt x Marshall van de Klingelbeecke.

Spot (Schneekar) was geboren in Oostenrijk, op het Fohlenhof in Ebbs. Haar vader was Austriacum en moedersvader Alpenstein. Dus haar moeder was een halfzus van goedgekeurde hengst Allacher, die hier in NL dekt.

Zo'n mooie Haf krijg ik nooit weer ben ik bang. Spot was werkelijk een hele chique Haf. Altijd superglad in het haar, hele kleine oortjes en mooi gevormd hoofd. Echt een luxe type.

Tinkerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:24

Ze is echt prachtig! Wat verdrietig toch allemaal dat het zó moest eindigen.

Isapaardje

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:42

Nadita, veel sterkte met het verlies van Spot.
Voor de op dit moment zieke cq gevoelig lopende paardjes veel beterschap.

En voor alle baasjes, fijne feestdagen en goed 2010 toegewenst.

Afbeelding

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:23

Ah... het wordt weer tijd voor leuke kerstgroetjes - wat zien jullie er goed gemutst uit! De kaart van Corinne was ook al zo mooi. * zoekt puntmutsen voor de paarden en wat inspiratie* (:)

Afbeelding Pauli als kerstschaap

en Jilske als rendier-heethoofd
Afbeelding

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:49

Afbeelding

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 01:55

Eén van onze katten, Skimmy, zorgde vanavond voor enige inspiratie om een kerstkaartje te ontwerpen! Dat malle beest gaat namelijk het liefst in en op de meest bizarre plekken zitten en slapen - of het nou een doos is, of een pan die na de afwas op het kookeiland bleef staan... toen ik haar zo aantrof dacht ik meteen "hé, lekker kerstkonijntje" en het gezegde "de hond in de pot vinden"! Nu is dat laatste bij ons niet zo serieus, maar ik zend jullie toch met een grinnik en plezier mijn onderstaande kerst- en nieuwjaarswens!

Afbeelding

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 07:39

:D :D :D :D

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:33

Hahaha, JP, wat een geweldige foto. En dan met al dat eetgerij en bestek erbij.
Leuk!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:02

Zitten er eieren in de pan JP, die ze warm moet houden :D

Ik trof vanochtend mijn paardje aan in camouflagepak :

Afbeelding

Ja ze heeft ook nog een hoofd:

Afbeelding

Nog altijd afkloppen, maar ze loopt nog steeds prima op blote voeten over de harde en nu tevens besneeuwde bodem.
Jullie ook geen extra gevoelige paarden nu?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:26

Isabella is een mooi voorbeeld van hoe een wintervachtje kan isoleren! Ik heb de paarden nog op stal staan - ben huiverig om Pauli op ijzers de bak in te sturen, maar het zal wel moeten..hopelijk geen uitglijders straks, er ligt hier een aardig laagje!

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:33

Image net maar weer binnen gehaald. Ze liep op zulke hoge hakken sneeuw. Ze liep wel voorzichtig gisteren op de harde bodem. Ik laat haar in dit soort dagen haar eigen beweging zoeken. Ze weet wat ze wel en niet kan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:09

oh...JP je hebt leilindes!(toch?)
Wat prachtig!
Het zou hier zelfs ook gaan sneeuwen vanavond...dus misschien een mooi plaatje van hier morgen?

Pablo blijft dan binnen,als er echt sneeuw ligt....om de hoge hakken,ben als de dood dat hij een been breekt.
Geerke mag wel naar buiten,dus wie weet...mooie plaatjes van een zwart paard in de sneeuw!

Wat een mooie kerstwensen hier!
Die kat in de pan!
En nadita...prachtige fries!(hoe is het met je?)
En isapaardje...het ultieme kerstgevoel!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:31

Gaat wel Geerke. Thanx for asking ;)
Ik moet toch door, heb er nog twee staan die ook hun verzorging en aandacht nodig hebben.

Alleen balen met de sneeuw nu, want de Fries kan er niet uit.
Die moet het hiermee doen:

Afbeelding

Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:33

geerke schreef:
En isapaardje...het ultieme kerstgevoel!

De slee en tuig staan al klaar. Ik wil het dadelijk toch echt proberen. Klein rondje moet kunnen.
Het van de week gemaakte bellentuig durf ik niet om te hangen, daar werd ze nogal maf op en dat durf ik niet voor de slee, maar zou het kerstgevoel wel vergroten. Misschien morgen proberen, dan trekken we er met 2 shetlanders op uit.
Grote voordeel van blote voeten cq hoefschoenen is dat ze ook met sneeuw goed kunnen blijven lopen.

Hier een sfeerverhogend filmpje van paar dagen terug: http://www.youtube.com/watch?v=b7Qglc3NxBs

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:48

Jingle bells!!!
Wij willen natuurlijk wel even foto's zien van de slee!!

Tinkerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:19

nadita schreef:
Hahaha, JP, wat een geweldige foto. En dan met al dat eetgerij en bestek erbij.
Leuk!
Ja, vooral die messen. Afbeelding

Citaat:
Nog altijd afkloppen, maar ze loopt nog steeds prima op blote voeten over de harde en nu tevens besneeuwde bodem.
Jullie ook geen extra gevoelige paarden nu?
Ik wacht het niet af, ben als de dood voor zoolkneuzingen en als gevolg daarvan hoefzweren. Pebbles staat momenteel weer 22 uur op haar schoentjes. Daarmee loopt ze moeiteloos en zonder glijden overal overheen.

Isapaardje, heb jij je gloves eigenlijk al? En bevallen ze?

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:54

Geweldige foto's allemaal.
aangezien ik absoluut niet creatief ben wens ik jullie gewoon kaal, vreselijk saai, een heel erg goed en gezellig kerstfeest, maar vooral een gezond 2010 voor de paardjes en hun eigenaren (:)

Ik heb voor de vorst de bak en de paddock gesleept en nu is het dus mooi vlak. Ze staan nu ook gewoon in de sneeuw.
Gister heb ik de paarden ook nog even op het pad gehad waar het wel vreselijk hobbelig is, maar Indiana loopt hier vrij vloeiend over heen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:32

Tinkerlove schreef:
Ik wacht het niet af, ben als de dood voor zoolkneuzingen en als gevolg daarvan hoefzweren. Pebbles staat momenteel weer 22 uur op haar schoentjes. Daarmee loopt ze moeiteloos en zonder glijden overal overheen.
Isapaardje, heb jij je gloves eigenlijk al? En bevallen ze?

Ja de gloves zijn binnen, maar ook deze passen niet om de afwijkende hoef.
Nu heb ik wat geknutseld met alle easyboots die ik inmiddels in huis had en daarvan een afwijkende hoefschoen gemaakt die perfect om de voet past :D

Sleetje zal nog even moeten wachten.
Op dit moment klontert de sneeuw toch te veel onder de hoeven en ze loopt niet graag zag ik (heeft veel op dezelfde plek gestaan). Ze liep wel goed naar de ruif, alleen wat voorzichtiger (ben ik ook wel blij om; gisteren was die gek nog aan het rennen over de bevroren bodem en dat vond ik een minder fijn plan).

Voetjes zijn nu wel mooi schoon van onder en de ravage is dan toch best wel groot, vnl. de witte lijn waaiert alle kanten op.
Het liefst zou ik toch gaan snijden en zo, om het mooi toonbaar te maken, maar ik ben zo bang haar daarmee ook gevoelig te maken. Dus laat het maar zitten.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:53

Wat zijn dat voor dingen Ingrid, gloves?

Hier gaat 't overigens prima - ik was bang voor glijden, hield even m'n hart vast toen Pauli zóóóó nodig de stal uit wilde en even in de galop eruit sprong, maar het gaat tot nu toe prima. En geen last van klompjes.
Ze lopen trouwens weinig, maar ja wat wil je met een lekker bult hooi/stro voor je neus!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:01

Gloves zijn een nieuw soort hoefschoen van Easyboot. Zonder sluitingen. Ze zitten als het ware als een handschoen om de hoef, maar moeten om die reden ook wel bijna exact passen.
Dat doen ze dus niet bij Isa vanwege de afwijkende hoefvorm (ze zitten wel goed om de oude mal van de Smit schoenen, dus er is hoop voor de toekomst haha).

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:13

Even snel op een engelse site gekeken, ziet er goed uit en is wellicht iets voor ons in de toekomst. Toch vraag ik me af hoe dit inwerkt rondom de koot, vooral als ze er lang op moeten staan en lopen? Had jij trouwens niet eerst een 'fit-kit' om de exacte maat te krijgen?