Heel erg bedankt voor de wijze lessen, het helpen de puzzelstukjes in elkaar te leggen, jullie steun in dit topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KootMiraDrum schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Spot met hoefschoenen aan wel kan staan.... Sterkte met haar!
aisie schreef:Wat erg Nadita......ik leef heel erg met je mee, mijn paardje is er nu 7 weken niet meer en ik ben er nog steeds stuk van. Het is zo erg om je paard zo te zien lijden, je voelt je zo machteloos. En de 4e al, meid wat vreselijk... Ben er stil van.
Heel veel sterkte morgen!!!
nadita schreef:KootMiraDrum schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Spot met hoefschoenen aan wel kan staan.... Sterkte met haar!
Spot kan helemaal niet meer staan.
Haar situatie is vandaag ernstig verslechterd. DA is vanmiddag nog geweest. Hij heeft Metacam, Finidine en morfine gespoten. De laatste week kreeg ze al elke dag metacam en finidine gespoten.
Helaas is ze RV al aan het ontschoenen. Hele kroonrand is kapot. De DA ziet geen hoop meer voor een redelijk herstel, en in overleg met hem is besloten om Spot morgen uit haar lijden te verlossen.
Ik vind het vreselijk. Hoe kon dat zo snel gaan. Binnen een week.
Mijn vierde paard in vijf jaar wat het leven laat. Hoe hard kan het leven zijn...
nadita schreef:Helaas is ze RV al aan het ontschoenen. Hele kroonrand is kapot.
Isapaardje schreef:nadita schreef:Helaas is ze RV al aan het ontschoenen. Hele kroonrand is kapot.
Weet de dierenarts zeker dat het ontschoening is en geen doorkomen van een ernstige hoefzweer?
Ik vraag dit omdat dit nl. in 2007 bij Isabella ook aan het gebeuren was en ik ook zeer bang was voor ontschoening. De benen waren tot de knieën opgelopen (dierenarts dacht aan zeer ernstige peesontsteking), en de kroonrand was van toon tot hoefbal opgezwollen tot zachte soppige rand, met een soort gat of zo (lastig te omschrijven, heb wel foto's als je interesse hebt).
Leek er zeer op dat dit los ging laten. Dus ontschoening. Ik zag het toen ook niet meer zitten en was bang dat het het einde zou zijn, ook omdat de dierenarts mij geen hoop meer gaf. Ik wilde toen na het weekend afwachten en maar goed ook, want de dag erop kwam er enorm veel pus uit de kroonrand en had ze wel een groot gat aldaar, maar dus geen volledige ontschoening. Benen werden rap dunner en het lopen ging na een paar dagen ook een stuk beter.
Ik schrijf dit niet om je 'om te praten' en het nog even aan te zien hoor, maar wilde het toch even laten weten dat het dus nog altijd mogelijk is dat je paard 2 enorme hoefzweren heeft.
Iets waar dierenartsen niet aan denken, omdat het zelden voorkomt.