Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Eigenlijk zit ik best wel met dat lieve beestje in mijn maag. Hij is veel te goed om hem in te laten slapen, maar hij doet dienst als gezelschaps pony voor mijn 2 paarden en die gaan straks weer 24/7 het land op. Dit kan natuurlijk niet meer voor mijn pony...... Ik vind het ook zielig om hem steeds alleen in de paddock te laten staan. Eigenlijk zou hij bij een andere hb pony moeten kunnen staan. Maar ja, wie wil er nou een 2e hb pony bij?????
Ach ik kijk het eerst wel even een tijdje aan, mogelijk knapt hij goed op en kan hij met een graasmasker oid toch wel met zijn vrienden het land op. Uiteraard zeer voorzichtig opgebouwd. Of mogelijk zet ik hem alleen 's nachts op het land.
Jotoma schreef:Nou ja, ik kan me voorstellen dat als mijn paard winterbevangen blijkt, hij liever niet door de koude modder loopt en stil blijft staan. Zijn kogels zijn ook steeds dik en na wandelen weer slank. Dus ik gok dat hij ook veel staat, wat niet helpt voor de doorbloeding van de voeten (en dus herstel).
Maar als mensen tips hebben voor winterbevangen? Meer dan welkom!
Dennis schreef:Maar waarom nu zonder masker 24/7 op het land? Hier komen ze er gewoon helemaal niet op ook al heb ik gras ZAT. Juist af en toe die nachtvorsten met zonnetjes overdag zijn zo extreem gevaarlijk.
Hier komen ze vanaf de eerste nachtvorst gewoon niet meer op het land.
Jotoma schreef:Nou ja, ik kan me voorstellen dat als mijn paard winterbevangen blijkt, hij liever niet door de koude modder loopt en stil blijft staan. Zijn kogels zijn ook steeds dik en na wandelen weer slank. Dus ik gok dat hij ook veel staat, wat niet helpt voor de doorbloeding van de voeten (en dus herstel).
Maar als mensen tips hebben voor winterbevangen? Meer dan welkom!