Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Graszaadstro en tarwestro
Beide producten hebben een hoog ruwe celstofgehalte en bevatten weinig energie en weinig eiwit. Graszaadhooi is een restant van de graszaden-industrie.
Na de oogst worden de zaden verwijderd en blijven de stengels over
Zammie schreef:Zammie schreef:Voor degenen die graszaadhooi voeren en gewoon weidehooi, weken jullie het weidehooi ook nog, als je gemengd voert? En moet nieuw graszaadhooi ook eerst een x aantal weken "uitbroeien" zoals weidehooi?
Verder niemand?
luve_rozes schreef:Ik mest nu niet alleen, maar ruik ook. Moet eigenlijk niet gekker worden
Jannepauli schreef:@ LC - ze is iets beter in haar doen ( wel narrig, onvriendelijk tegen Jilske), vanmiddag flakkerde haar oogontsteking weer wat op, maar met het pootje schiet het nog niet op. Ze maakte vandaag een klein spurtje van zacht naar hard en dan zie je haar een aardige duik maken als ze de stenen raakt. Ook af en toe pijnlijk met een draai. Eigenlijk staat ze het liefst de hele dag stil in de schuilstal, "alleen voor beschuit ( eten) kom ik er uit"..
luve_rozes schreef:We hebben het stro en fructaan verhaal zelf in 2010 besproken. Toen is er geuit, dat er idd in het stro, net zoveel fructaan kan zitten, als hooi. Zijn de meningen er nu over veranderd? Of is het tegenover rijk hooi, en geen GZH, een alternatief?
paars schreef:lolclub @ [BEH] Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2
Hier het linkje, even gezocht op "fructaan stro" in "beweging en hoefverzorging". Hoepla.
Er wordt vaak best veel herhaald, vind ik. Het topic loopt al vanaf 2006. Veel is dus al besproken. Zoeken helpt.
Zammie schreef:Hoe zit het met de zaadhulsen bij stro? Die zitten er nog best veel aan bij mijn tarwestro. Is dat waar ze zemelen van maken?
lolclub schreef:Wuswa
Niet zo bedoeld hoor,
Ze lijken alleen heel erg op de voeten van Hittie vorig jaar .
Net als bij Hit ligt de groeiring van het dieet diep bij jouw paard maar loopt wel evenwijdig,
de bevangenheidsring zit daaronder (die dikke ring), deze ring buigt ook iets af bij jou, maar niet heel veel,
Door een foto echt recht van opzij te maken kun je de mate van kanteling aflezen.
hier twee foto's van Hittie haar rechtervoet van Juli 2010, op de ene is een streep gezet die ongeveer de ligging van het hoefbeen aangeeft.
de voeten zijn nat, vandaar de donkere vlekken
en dit is een foto van augustus, hier zit de ring alweer een stuk lager.
duidelijk is te zien dat de nieuwe afgroei een andere lijn volgt als het bevangen stuk![]()
is die vos op de achtergrond (op jouw foto) ook bevangen ?
Jannepauli schreef:wat zou het toch handig zijn als er een vergelijkbare lijst van nederlandse gras- en strosoorten zou zijn.