Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horsii schreef:Krachtvoer krijgt ze al nooit:D
Heb vanmiddag prikpaaltjes gehaald en de paddock afgesloten, staat nu in de paddock met schuilstal en krijgt alleen nog maar hooi. Welke pijnstilling ze heeft weet ik niet haha ligt op stal, ze zij dat het een zware was. Paardje had erg veel pijn en haalde gewoon uit als je der alleen maar naar wees, dit is echt niks voor haar want het is altijd een heel mak beest.
Hoop dat het vrijdag beter gaat:) Zoniet gaan we waarschijnlijk naar de kliniek.
De witte lijn was trouwens ook verbreed.
janouk schreef:@ horsii
Je hebt een mooie haf. Balen dat ze nu ook geveld is door hoefbevangenheid.
Even met je mee brainstormen: hoelang geleden heeft ze in de spijker getrapt? Kan het zijn dat ze daarbij een hoefontsteking (of bloedvergiftiging) heeft opgelopen? Heeft jouw paard koorts? Is de witte lijn in alle hoeven verbreed of alleen de hoef waar de spijker ingezeten heeft?
Gevoelsmatig denk ik zomaar dat het alles te maken heeft met die spijker en het vuil/bacterieen die daardoor in de hoef terecht gekomen zijn.Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Jannepauli schreef:Als je paard accuut ernstig bevangen is, moet hij in ieder geval meteen van het gras af - of het nou kort of lang is. In de paddock en voorlopig alleen hooi voeren ( bij voorkeur geweekt hooi om de extra calorieën eruit te spoelen). Heb je je smid e/o DA erbij gehaald? De eerste uren van Hoefbevangenheid zijn vaak cruciaal en eigenlijk net als koliek een spoedgeval.
Wat betreft kort gras: ja.. men zegt natuurlijk wel dat kort gras meer fructaan heeft maar er zit een bepaalde logica in het feit dat een paard van kort gras veel minder kan eten en dus ook minder fructaan binnen krijgt.
In jouw geval echter: voorlopig geen gras!
Jannepauli schreef:Ik heb inmiddels de Green Guard besteld voor een testweekje. Beide paarden mogen op het gras maar er moet toch nog 't nodige gewicht af, vooral bij het friesje. Ben benieuwd hoe de dames op die maskers gaan reageren!
horsii schreef:OF het met de spijker te maken heeft weten ze niet, dit is een paar maanden geleden maar heeft ze ngo wel regelmatig controle van gehad, toen is er niks opgevallen, beetje vaag dus allemaal!
Het is bij meerdere hoeven , niet alleen die van de zweer.
Der hoeven waren vandaag warmer dan gisteren en ze staat bijna alleen maar in de schuilstal, ze eet wel erg goed. De bloedverdunners(poeder) krijgt ze met 50 gram pavo vital brokjes anders eet ze het niet haha! Ook heet ze een mineralensteen in de schuilstal hangen, maar zit hier niet aan! Dus iets te kort heeft ze denk ik niet. Vrijdag moet ik bellen hoe het gaat! Heb op het gras 3 minuutjes gelopen maar daarna wou ze ook echt niet meer en ging ze stilstaan, heb er dus maar terug gezet in de paddock.(ging gelijk de stal in)
Ze is wel vrolijk maar dit is ze altijd ahah!