Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:JPDuimen dat het meevalt
Purple - probeer aan die meneer uit te leggen dat hij beter een pluk hooi kan geven dan krachtvoer. Want "hup een kilo" van wat dan ook, zelfs de Marstall Vito, kan te veel zijn.
Overigens maakt ook St. Hippolyt speciaal voer voor bevangen paarden - en misschien is dan de grasbrok, al dan niet eiwit arm, van St. Hippolyt/Agrobs nog wel iets - alleen moet dat wel even geweekt worden (geen uren - 5-10 minuutjes is genoeg)
purple schreef:Buitenzinnig schreef:@ Mysa, ik bedoelde meer suplementen in het algemeen, daar lijken mensen de laatste tijd zo druk mee bezig
mysa schreef:Beetje te druk als je't mij vraagt, ben persoonlijk niet zo van de supplementjes, fijn voor de farmaceuten en voerproducenten, maar niet voor je portemonnee. En ook niet altijd voor je paard.
purple schreef:Ik heb net St. Hippolyt voer opgezocht, ook dat ziet er goed uit (Pre Alpin wiesencobs). Hoe beslis je wat het "beste" is voor je beestje?
Heeft er ook iemand ervaring met St. Hippolyt Pre Alpin Wiesencobs?
SpikyBlue schreef:mysa schreef:JP: balen, maar op tijd erbij, voorkomt hopelijk een boel ellende. Vraagje: waarom Ascal en Tranquigel samen? Dacht dat dat allebei vaatverwijdend is, is 1 dan niet genoeg?
Tranquigel is ook spierverslappend.
Wat vervelend allemaal, voor iedereen die het nodig heeft:
purple schreef:Ik heb net St. Hippolyt voer opgezocht, ook dat ziet er goed uit (Pre Alpin wiesencobs). Hoe beslis je wat het "beste" is voor je beestje?
Heeft er ook iemand ervaring met St. Hippolyt Pre Alpin Wiesencobs?
Sorry dat ik zo lastig ben, maar ik wil gewoon niet weer dat m'n pony ziek wordt...
Buitenzinnig schreef:JP, het is toch logisch dat een paard jou ziet als iemand die haar probleem moet kunnen oplossen - jij verstrekt voer, verhelpt jeuk en brengt haar overal naar toe. Je zou eventueel wilgenbast kunnen proberen door haar voer - wilgenbast is bloedverdunnend en pijnstillend, maar niet zo ingrijpend als buut. Dunner bloed helpt de afvalstoffen weg van de plek des onheils, dus wel zo handig als dat blijft stromen.
Jannepauli schreef:Arts is net geweest... naar zijn oordeel was ik er weer eens goed op tijd bij - hij vermoedt inderdaad beginnende HB of, als 't meevalt een hoefzweer. Voet is licht-warm en we voelen wat pulsatie. Opnieuw een hele batterij medicijnen: Ascal, Tranquigel, Buut en aangezien ik al zo lang op mager hooi en gzh zit, Vitamine E+ laag gedoseerd selenium.
Absoluut weideverbod tot nader order en... terug op ijzers zodra de pijn weg is.
Jannepauli schreef:Maagklachten kunnen dat ook als symptoom hebben, at ze goed (graag)?Ze heeft de 'blues' - mijn hemel, ze is werkelijk zo gedeprimeerd..
Ik pas er meestal voor om een paard te vermenselijken maar ik kan niet anders zeggen dan dat ze echt down is. Mogelijk de medicijnen (Tranquigel) of gewoon pijn maar ze heeft echt een treurig smoeltje
purple schreef:Ik geloof dat ik dat iedere dag wel twee keer probeer uit te leggen, op een gegeven moment heeft dat geen zin meer, hij houd het twee dagen vol en dan is het weer onzin
mysa schreef:Egopostje: Estla maandag bekapt en loopt alsof ze zwaar bevangen is. Heeft ze altijd na het bekappen, kan wel drie tot vier weken duren, maar ik vind het nu nog erger dan normaal. (Let op, dit is dus niet m'n zorgenkind.) En nee, ze hebben niets van de zool gehaald, alleen wat van de toon en gevijld.
Jannepauli schreef:Ja, het is wel logisch maar een mens voelt zich op die momenten wel eens onmachtig.. wilgenbast is nu geen goed idee: ze staat op Ascal ( hoge dosis) and dat verdunt het bloed ook. Eerste dosis gisteren: 11 ( !!) zakjes in één keer.. Vandaag moet ze er 5 in één keer..
paars schreef:mysa schreef:Egopostje: Estla maandag bekapt en loopt alsof ze zwaar bevangen is. Heeft ze altijd na het bekappen, kan wel drie tot vier weken duren, maar ik vind het nu nog erger dan normaal. (Let op, dit is dus niet m'n zorgenkind.) En nee, ze hebben niets van de zool gehaald, alleen wat van de toon en gevijld.
Om de hoeveel tijd wordt Estla bekapt? Loopt ze zo ook op zachte grond?