Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mandy_89 schreef:Hier fotos van mijn paard dr voorhoeven, nu 8 weken na de laatste bekapping. Morgen komt de smid weer, bij is een Natural Balance smid. Achterhoeven heb ik even niet voorhanden.
[ [url=m/MxoJuR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qwp6Rc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ivR0NK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rQKhMT.jpg]Afbeelding[/url] ]
8 weken geleden toen de smid er was, liep ze toch wat gevoelig door veel op de weg en over grove zandpaden te rijden. Omdat ze zool erg was opgesleten, had niets meer over. Dus hij heeft haar hoef alleen afgerond, en is niet aan de zool gekomen. Ook niets van de lengte eraf gehaald.
Advies was, dat wanneer ik buiten gingen rijden hoefschoenen om te gaan doen. Nou wat een drama!
Direct een afspraak gemaakt met een hoefschoenen passer van hoofwear, en zij heeft de Easyboot Glove aangemeten, die zat echt heel netjes. Nou denk je klaar te zijn, not!
Vanaf de 2e rit bleven ze maar uitgaan zodra we aan het draven of galopperen waren. Ze draait met haar voeten, en knalt met dr achterhoeven tegen de schoenen aan.
We hebben de gloves al geprobeerd met straps, ging in de bak goed, totdat we in een zandpad gingen galopperen, daar gingen ze weer. Verder Scootboots en Renegades geprobeerd.
Nu inmiddels dus 8 weken verder en niks werkt, ben het helemaal beu!
Meest vervelende is dat ik volgende week zaterdag een endurance wedstrijd heb, had mij al ingeschreven toen ik dacht goede schoenen te hebben.
Weet ff niet meet wat ik nu doen moet
nombrado schreef:sorry, maar dit zou echt verboden moeten worden. Zo via een boekje de hoeven zelf gaan doen.
Er zitten nog steeds overgroeide steunsels op de hoef..teen te lang en hiel te kort,..en scheef.
nombrado schreef:sorry, maar dit zou echt verboden moeten worden. Zo via een boekje de hoeven zelf gaan doen.
Er zitten nog steeds overgroeide steunsels op de hoef..teen te lang en hiel te kort,..en scheef.
Marjo89 schreef:nombrado schreef:sorry, maar dit zou echt verboden moeten worden. Zo via een boekje de hoeven zelf gaan doen.
Trap ff iemand de grond in ofz.
Ik vind al netjes begin. Zou wel ondersteuning zoeken van natuurlijk bekapper. Dat je recht vijlt en steunsels op de juiste manier verwijderd. En aanraden om de cursus te volgen. Daar leer je meer over de hoef zelf.
Sonja89 schreef:het vraagt hier in ieder geval wel goed management qua voer, huisvesting en ondergrond. Ik ben er een paar maanden geleden voor van stal verhuisd (alles voor een gezond paard) en sindsdien is de straal keihard geworden.
Oh en regelmatig bijhouden, sta elke week te zweten op 8 hoeven (heb ook nog een twenter).
Maar het resultaat is leuk