idinn schreef:De hoeven zelf een beetje bijvijlen zie ik de problemen niet van in, mijn hoefsmid ook niet. Maar het echte werk moet je overlaten aan de echte vakmensen.. die een goede opleiding afgerond hebben en zowel veel praktijk als theorie ervaring hebben opgedaan. Na 1 dag weet je nu eenmaal niet alles en heb je niet alles gezien. Na een opleiding heb je misschien ook niet alles gezien, maar wel veel meer en heb je wel de kennis van zo'n situatie.
Dan begrijp ik niet waarom je 'tegen' de cursus zou zijn. Het zelf bijvijlen en het echte werk aan de vakmensen overlaten is namelijk precies waar het om draait. Je bent hier heel mooi de cursus aan het verwoorden
.
idinn schreef:Je gaat toch ook naar de dokter als je je vinger breekt, dat los je toch niet even zelf op?
(Om maar een voorbeeld te noemen)
(Tsja, als we zo gaan beginnen
!)
Ik heb eens de botjes in het midden van mijn hand gebroken (Auw!). De arts heeft het netjes voor me gespalkt. Ik kreeg oefeningen mee naar huis, waar ik me zelf dagelijks mee bezig moest houden. Nog 1 of 2 keer kwam ik terug bij de arts die mijn vorderingen controleerde.