claubrink schreef:hij is al 3,5 maanden kreupel, het duurde wat lang voordat de diagnose hoefbevangenheid gesteld werd omdat hij niet de specifieke stand had, hij heeft al 6 weken bloedverdunners gehad. Heb net de DA nog even gesproken en die vind dat we nog maar eens 4 weken aan de bloedverdunners moeten, en als er dan nog geen verbetering is nog maar een keer op de foto. ik vraag me alleen af in hoe verre het nut heeft om nog een keer foto`s te laten maken.
Eerst paar vraagjes:
Vorige week schreef je bovenstaande. Heb je ondertussen iets aan deze medicatie veranderd gehad? Je paard had een sinker zoals je omschreef en er zaten ijzers met siliconenzolen onder.
Zitten die er nog onder (omdat je nu zegt dat hij ook in verband staat)? En zo ja zijn die inmiddels al weer eens vervangen? En nog altijd dan met siliconen en openteen?
Een hoef die bevangen is gaat een mega groeispurt doormaken heb ik zelf ervaren om zichzelf in feite te genezen. Het hoefijzer kon wel eens fiks in de weg zitten.
Ik ben nog altijd geen voorstander van hoefijzers om die reden. Heb te vaak gezien dat een hoefbevangen paard enorme pijn kreeg aan de voeten omdat het ijzer niet "mee wilde groeien" en de al pijnlijke hoef letterlijk opsloot. Misschien zijn plakijzers dan een beter idee, omdat je die in ieder geval al niet nagelt in de gevoelige witte lijn.
En niet op het gras nu met dit weer. Geen krachtvoer, althans niet dat waar koolhydraten (zetmeel) en suikers in zitten; dus voer zonder granen. De lever heeft nu al genoeg te verwerken om afvalstoffen af te voeren.
Beter is dus ook middelen bijgeven die de organen wat ondersteunen. Bijv. levercompositum of podocomplex van Groene Os.
En zoals al vaker gezegd, brandnetel (geplukt of gedroogd) is altijd goed.
Zoek rozenbottels en voer die bij; ook gezonde lekkernij. Of bleekselderij, broccoli, zitten allemaal goede gezonde stoffen in.
Sterkte ermee.