[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:25

@Geerke

is lijnzaadolie te vergelijken met gekookte lijnzaad qua voedingsstoffen, vetgehalte en werking voor de darmen ?

capopjekop

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:49

Haha het is echt hetzelfde Grietje, ik snap er niks van dat het opeens zo goed gaat. Voorheen reageerde ze nauwelijks op de buut. Nu opeens super, of mss toch de combinatie met de hoefschoenen? Wie zal het zeggen. Maar blij ben ik wel, ik zit keer op keer het filmpje terug te kijken :D Als ze morgen goed loopt dan ga ik dansen denk ik :D

Fijn dat het bij jou ook goed gaat Cato! Toch wel typisch. Het lijkt wel of het bij iedereen op hetzelfde moment beter gaat en visa versa.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:59

lolclub schreef:
@Geerke

is lijnzaadolie te vergelijken met gekookte lijnzaad qua voedingsstoffen, vetgehalte en werking voor de darmen ?

qua voedingsstoffen zal het hetzelfde zijn....maar dat slijm is juist zo goed voor de darmen,en dat heb je dus met olie niet.

cato47

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:02

lolclub schreef:
[

Ik ben zo ontzettend blij voor je dat het nu zo goed gaat,
ik was echt bezorgd vorige week :o

Ja, en als jij en alle anderen met al die geweldig info en steun hier niet geweest waren, dan weet ik niet of alles wel zo goed zou zijn als nu! Mag toch wel weer even gezegd worden! <3

Karin

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:03

geerke schreef:
qua voedingsstoffen zal het hetzelfde zijn....maar dat slijm is juist zo goed voor de darmen,en dat heb je dus met olie niet.

Hoe lang kun je die lijnzaadpitten goed houden ?
ik heb hier op zolder nog zeker wel 10 kilo staan in een afgesloten ton
Ik was vergeten dat we ze hadden dus ze zijn misschien wel al 2 of zelfs 3 jaar oud :o

cato47

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:05

lolclub schreef:
[

Hoe lang kun je die lijnzaadpitten goed houden ?
ik heb hier op zolder nog zeker wel 10 kilo staan in een afgesloten ton
Ik was vergeten dat we ze hadden dus ze zijn misschien wel al 2 of zelfs 3 jaar oud :o

Volgens mij even je neus erin......omdat ze flink oliehoudend zijn, worden ze ranzig..... dan zou ik ze niet meer voeren.

Karin

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:05

Als het in een droge goed afgesloten ton heeft gezeten en je ziet en ruikt niks raars. Anders een klein portie koken en kijken hoe het eruit kom te zien.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:06

volgens mij blijft dat niet zolang goed...het zijn oliehoudende zaadjes,die worden ranzig na verloop van tijd.
Geef maar aan de vogeltjes! :D

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:11

cato47 schreef:
Ja, en als jij en alle anderen met al die geweldig info en steun hier niet geweest waren, dan weet ik niet of alles wel zo goed zou zijn als nu! Mag toch wel weer even gezegd worden! <3

Karin

:+:

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:12

Ik ben het helemaal met je eens Karin. Ik ben ook heel blij met de steun en informatie uit dit topic. Jullie zijn toppertjes dames!

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:21

Heb even gegoogled en lijnzaad is maximaal 1 jaar houdbaar mits in goed afgesloten ton.

Dat wordt dus de vogeltjes voeren.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:25

capopjekop schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Karin. Ik ben ook heel blij met de steun en informatie uit dit topic. Jullie zijn toppertjes dames!

vooral Lolclub is een grote topper!
Altijd de tijd nemen en de moeite iedereen persoonlijk raad te geven en een hart onder de riem te steken.
Een sociaal toppertje :D
Zelfs de vogeltjes zijn blij met LC :D

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:34

geerke schreef:
vooral Lolclub is een grote topper!
Altijd de tijd nemen en de moeite iedereen persoonlijk raad te geven en een hart onder de riem te steken.
Een sociaal toppertje :D
Zelfs de vogeltjes zijn blij met LC :D

in het echt ben ik helemaal niet zo lief hoor }>

bedankt voor je compliment, ik ben er stil van :o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:39

Nou dan moeten we maar nooit gaan meeten :P
Nee maar Geerke heeft gelijk. Enne Isapaardje vind ik ook een topper, ze stuurt me regelmatig een pb voor de interesse en een hart onder de riem. Dat doet een mens echt goed. En andere uit het topic, maar ondertussen zijn dat er wel wat om op te noemen :P

Wel een positieve vibe heeft dit topic. De paardjes die het zo goed doen op het moment zorgen volgens mij voor een trip ofzo :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:43

Isapaardje is zeker een topper!Met erg veel kennis!
(Ik ben trouwens helemaal niet aardig...kreeg vandaag nog een vreselijke pb van iemand waar de honden geen brood van lusten)

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:44

geerke schreef:
Isapaardje is zeker een topper!Met erg veel kennis!
(Ik ben trouwens helemaal niet aardig...kreeg vandaag nog een vreselijke pb van iemand waar de honden geen brood van lusten)

_O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:44

Nu word ik wel heel nieuwsgierig wat je gezegd hebt tegen die persoon dan.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:46

capopjekop schreef:
Nou dan moeten we maar nooit gaan meeten :P

Zullen we met zijn allen kalfjes gaan knuffelen bij Cato ?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:48

eigelijks niets schokkends...ik dacht wel erg veel :( :( :( :(
[IM] Vaarwel, mijn liefste..

Toen heeft iemand mij een pb gestuurd...en me flink verrot gescholden :o
Ben er nog uit m'n doen van :D
PB maar verwijdert :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:49

Wat een goeie berichten allemaal hier!! :D :):)

En ik heb me rotgelachen om het filmpje van amber en grietje!!! :') _O- _O- Gewéldig hoe uitgekookt die pony is om te gaan liggen eten!! :D En heerlijk hoe grietje liep te bokken!

Tryggur was net ook een beetje mal :D Was al donker en is nog modderig dus dan is ie wel voorzichtig, maar liep toch wat te huppelen :))

En idd, dit topic is toch wel heel fijn hoor! Heb ook zoveel gehad aan de adviezen en de bemoedigende woorden in moeilijke tijden. Zo fijn hoe iedereen met elkaar meeleeft!!
En idd, heb érg veel gehad aan de adviezen van lolclub en m'n hart luchten, ook via de pb :o :+:
En ook paars! En.. en... Gewoon super dat iedereen zo met elkaar meedenkt en meeleeft hier :j

Om even terug te komen op de lijnzaad :P Dat het goed is voor de darmen is mij bekend :j Maar heeft het ook invloed op de hoefbevangenheid? Zou ik het veilig kunnen geven nu?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:55

Ik vind je reactie ook nog wel meevallen. Oke ik snap dat het voor de ts pijnlijk is om te lezen, maar je bent toch netjes in je antwoord.

Tryggur uit zijn bol :D Fijn dat hij het ook nog steeds zo goed doet!

Ik moet morgen maar even de dierenarts bellen. Ik vond tijdens het mesten ook wormen in de poep. Van die kleine, smalle witte wormpjes. Kan op internet niet echt vinden welk soort worm het moet zijn. Ze zijn een tijd terug allemaal ontwormt, na advies van wormbestrijding.nl. Nu weet ik niet of ze in de stal zijn uitgekomen, want de schuilstal was door de vakantie een tijd niet uitgemest.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:57

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:59

capopjekop schreef:
Ik vind je reactie ook nog wel meevallen. Oke ik snap dat het voor de ts pijnlijk is om te lezen, maar je bent toch netjes in je antwoord.

Tryggur uit zijn bol :D Fijn dat hij het ook nog steeds zo goed doet!

Ik moet morgen maar even de dierenarts bellen. Ik vond tijdens het mesten ook wormen in de poep. Van die kleine, smalle witte wormpjes. Kan op internet niet echt vinden welk soort worm het moet zijn. Ze zijn een tijd terug allemaal ontwormt, na advies van wormbestrijding.nl. Nu weet ik niet of ze in de stal zijn uitgekomen, want de schuilstal was door de vakantie een tijd niet uitgemest.

Is dat niet van vliegen?
Kijk morgen eens in een paar verse drollen...
(ik dacht dat mijn antwoord ook heel netjes was...ben er nog steeds naar van...gewoon door een worminfectie dood...dat was niet nodig geweest)

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:00

Wendy15 schreef:
En idd, heb érg veel gehad aan de adviezen van lolclub en m'n hart luchten, ook via de pb :o :+:

Graag gedaan hoor, en laat je niet gek maken door je omgeving he , je doet het super zo ;)

Wendy15 schreef:
Om even terug te komen op de lijnzaad :P Dat het goed is voor de darmen is mij bekend :j Maar heeft het ook invloed op de hoefbevangenheid? Zou ik het veilig kunnen geven nu?

Van mijn DA mocht ik Hittie wel lijnzaad voeren, maar heb het nog niet gegeven,
nou krijgt Hittie ook geen hooi te eten buiten in de paddock, en zand eten zie ik haar eigenlijk nooit doen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:02

geerke schreef:
linkje
http://www.sciencesupplements.co.uk/faq.html
Per 100 gram gekookt lijnzaad-22 gram proteine
Per 100 gram gekookt lijnzaad-34% olie.

Dus niet echt veel geven aan te vette paarden.

Tryggur is niet dik :) Gaat mij er ook niet om wat het met het lichaams gewicht doet, maar of het invloed heeft op de hoefbevangenheid :)