Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
am_vanes schreef:Richtje: je verlegt wel je grenzen,dat is waar... Oké nog maar 6 weken erbij dan, en nog een keer en dan ben je weer 3 maanden verder idd.
waar leg je de grens? Ik heb dit paard voor 10.000 euro aangeschaft,en toen hij op stal kwam was hij kreupeldan is het zo verdomde moeilijk om gemotiveerd te blijven!
Maar 2 jaar stappen zou echt mijn nachtmerrie zijn....
Duimen maar dat de acp behandeling gewerkt heeft...
rsstables schreef:Ik heb nogal wat gelezen hier en zou graag jullie mening weten. Ik heb een paard waarbij ze niet goed weten wat er aan de hand is. Hij loopt over het algemeen duidelijk op zachte grond slechter, komt RV er niet goed uit, vooral als hij meer voorwaarts gereden word, zowel linksom als rechtsom.
Emy2009 schreef:@ Richtje: zou je kunnen aangeven waarin de problemen van de hals zich uitten bij Poon en of en in hoeverre ze dat hebben behandeld?
Emy2009 schreef:@ Richtje, dank je voor je antwoord! Ik kreeg er toch wel een beetje kriebels van... Wat voor een blessure was het? Ook een probleem met banden en pezen? Want de hals was op de rontgenfoto schoon, dus er was geen sprake van artrose. Maar wat zat er dan wel?
Aukelizzy schreef:In eerste instantie wou ik dit eigenlijk niet op internet zetten maar omdat er om gevraagd wordt zal ik toch even mijn verhaal doen.
Nadat ik het slechte nieuws in Bodegraven gehoord had, had ik mij eigenlijk neergelegd bij het feit dat ik maar met haar moest gaan fokken en dat ze voor de sport ongeschikt is. Maar toen was ik met mijn andere paard naar de les gegaan en mijn instructeur kon zich gewoon niet voorstellen dat Zhuf zo slecht was aangezien ze een paar dagen daarvoor bij hem in de les niet zo heel slecht liep. Dus op aanraden van hem ben ik naar zijn dierenarts gegaan voor een second opinion, dit is nu twee weken geleden, en daar liep ze spatzuiver. Was gewoon echt helemaal niets te zien en er hebben echt vier artsen naar gekeken. Hun dachten dat het komt omdat we nu anders trainen waardoor ze wat spierpijn in haar rug krijt. Bij paarden met veel voorbeen zie je dit dan snel terug in een ongelijk/niet helemaal zuiver voorbeen. Dus hun advies was om rustig door te trainen en dan maar eens kijken wat er gebeurt. Hun zeiden dat als ze echt zo slecht was als ze in Bodegraven zeiden, dat ze dan nooit met 10 dagen weer spatzuiver kon lopen. Nu heb ik haar gister voor het eerst weer mee naar de les gehad en zolang ik haar heel recht houd en niet te veel buiging vraag is er niets aan de hand, wanneer ik wel buiging vraag wordt ze wat onregelmatig. Maar als ik dan even doorzet is het weer weg, en op het moment dat ze echt helemaal loslaat is ze hartstikke zuiver. Dus mijn instructeur denkt dat het nu gewoon nog scheefheid in haar lijf is/niet willen loslaten. Dus daar gaan we nu mee aan het werk en ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. Gewoon los aan de longe loopt ze nu ook hartstikke zuiver, dus ik denk echt dat we dit rijtechnisch moeten zoeken en oplossen.
Ik schrijf dit niet om Bodegraven af te vallen, en ben ze super dankbaar voor wat ze gedaan hebben maar ben wel erg blij dat ik voor een second opinion gegaan ben. Op een gegeven moment blijf je anders te veel in een kringeltje hangen en ik denk dat het goed is als we nu maar gewoon eens gaan rijden en zien waar het schip strandt..
Flosje446 schreef:Ik vind het wel heel erg raar dat ze in Bodegraven tot de conclusie zijn gekomen blessures zijn terug en het komt niet meer goed, zonder een scan of wat dan ook. Ik vind dat eigenlijk gewoon niet kunnen. Kijk dat jij zelf op zo'n moment er niet aan hebt gedacht, lijkt me niet zo raar. Je wereld staat dan gewoon op zijn kop en dan schiet zoiets er bij in.
Heerlijk dat ze nu ook weer op het land mag. Mag ze los of staat ze nog op een postzegel?
Ik ga echt voor je duimen dat de onregelmatigheid van het scheef zijn komt en niet van de blessures. Ik gun het je echt van harte dat het helemaal goed gaat komen met Zhuf.
Gulpje schreef:Aukelizzy schreef:In eerste instantie wou ik dit eigenlijk niet op internet zetten maar omdat er om gevraagd wordt zal ik toch even mijn verhaal doen.
Nadat ik het slechte nieuws in Bodegraven gehoord had, had ik mij eigenlijk neergelegd bij het feit dat ik maar met haar moest gaan fokken en dat ze voor de sport ongeschikt is. Maar toen was ik met mijn andere paard naar de les gegaan en mijn instructeur kon zich gewoon niet voorstellen dat Zhuf zo slecht was aangezien ze een paar dagen daarvoor bij hem in de les niet zo heel slecht liep. Dus op aanraden van hem ben ik naar zijn dierenarts gegaan voor een second opinion, dit is nu twee weken geleden, en daar liep ze spatzuiver. Was gewoon echt helemaal niets te zien en er hebben echt vier artsen naar gekeken. Hun dachten dat het komt omdat we nu anders trainen waardoor ze wat spierpijn in haar rug krijt. Bij paarden met veel voorbeen zie je dit dan snel terug in een ongelijk/niet helemaal zuiver voorbeen. Dus hun advies was om rustig door te trainen en dan maar eens kijken wat er gebeurt. Hun zeiden dat als ze echt zo slecht was als ze in Bodegraven zeiden, dat ze dan nooit met 10 dagen weer spatzuiver kon lopen. Nu heb ik haar gister voor het eerst weer mee naar de les gehad en zolang ik haar heel recht houd en niet te veel buiging vraag is er niets aan de hand, wanneer ik wel buiging vraag wordt ze wat onregelmatig. Maar als ik dan even doorzet is het weer weg, en op het moment dat ze echt helemaal loslaat is ze hartstikke zuiver. Dus mijn instructeur denkt dat het nu gewoon nog scheefheid in haar lijf is/niet willen loslaten. Dus daar gaan we nu mee aan het werk en ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. Gewoon los aan de longe loopt ze nu ook hartstikke zuiver, dus ik denk echt dat we dit rijtechnisch moeten zoeken en oplossen.
Ik schrijf dit niet om Bodegraven af te vallen, en ben ze super dankbaar voor wat ze gedaan hebben maar ben wel erg blij dat ik voor een second opinion gegaan ben. Op een gegeven moment blijf je anders te veel in een kringeltje hangen en ik denk dat het goed is als we nu maar gewoon eens gaan rijden en zien waar het schip strandt..
Woow...wat een verhaal!! Dus igenlijk moet ze 'sterker' worden? Ik ga voor jullie duimen....