misschien ook wel idee voor mij. Ik heb het nu allemaal in een grote doos , niet echt overzichtelijk.
Evelienepien
Geplaatst: 08-08-10 21:44
Lees al heel lang mee want gebruik zelf de Epics. Helaas gaan ze eruit omdat ik ze niet meer zelfstandig aan en uit kan doen na een gecompliceerde vingerbreuk (kan met 1 vinger helemaal geen kracht meer zetten, buigen, strekken oid) Cavallo's zijn voor mij nu de uitkomst Dus bij deze: [EA-TK-AP] Veel voor weinig + Amigo / Easy Boots! Over de prijs valt te onderhandelen
Ik zag dat veel mensen vragen over de maat en vooral het opmeten en zo. Misschien een tip om deze link in je advertentie te zetten ... maattabel van Easyboot incl. uitleg opmeten: https://www.easycareinc.com/Our_Boots/E ... izing.aspx
Evelienepien
Geplaatst: 09-08-10 14:38
Dank je Isapaardje Heb hem er meteen in gezet
cato47
Geplaatst: 12-08-10 15:35
Hallo allemaal,
Een kakelverse bokker (bokster?) hier! Wat een enorm forum is dit! Ik hoop dat ik het allemaal goed doe.. Ik ben voor mijn paard op zoek naar een paar epics....... welke weet ik nog niet, ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen. Mijn paard is hoefbevangen geweest. De smid is vandaag geweest en ze is nu net weer bekapt. Een flink stuk korter mag ik wel zeggen aan de voorkant......(en dat was ook nodig!) Maar ze was, en is nog steeds erg gevoelig op harde, ongelijke grond, vanwege erg platte voeten. Ze heeft al jaren gelopen zonder ijzers, en ik ben ook niet van plan er weer ijzers eronder te laten leggen. Ze heeft ze in principe niet nodig, ondanks van nature vrij platte voeten. Maar nu hebben we dus even hulp nodig, want nu is het toch te pijnlijk om zo te lopen. In de wei gaat het wel, maar zou zo graag weer wat willen rijden...... Haar hoeven zijn 139 mm breed, maar de lengte is nu erg moeilijk..... maar 140 mm! Moet ik nu maar schatten en hopen dat als haar hoeven weer goed zijn dat ze uitkomt op 150 mm en een maatje 4 kopen? Zal nog maar eens even goed alle paginas doorlezen om uit te vinden welk model nu voor ons het meest geschikt is!
Ik zou zeker geen maatje groter kopen dan vallen ze alleen maar uit. De epics zijn wel fijn want daar kun je veel aan verstellen. Backstraps kunnen er eventueel ook uit waardoor ze ietsje groter worden en met dat staaldraadje kun je ook vanalles waardoor ze ruimer en strakker kunnen.
cato47
Geplaatst: 12-08-10 16:11
Hoi Deedee,
Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd. Vanwege haar 139 mm brede hoeven, kan ik niet anders dan een maatje 4 gebruiken, maar haar hoeflengte is op dit moment duidelijk tekort voor een maatje 4..... De breedte van haar hoeven is op dit moment normaal, het is alleen zo dat de lengte erg kort is omdat er zoveel hoorn van de voorkant van haar hoeven weg moest.(de rand van de wand is hoger dan de zool) Dat groeit normaal gesproken wel weer bij. Nu is een maat 4 dus te lang, zou ze gaan schuiven in die schoenenmaat? Toch een maat 4 en hopen dat dat later goed gaat? Kleiner dan maat 4 gaat dus niet......
@cato47 : ik zou naar de breedte kijken. Paarden die hoefbevangen zijn (geweest) hebben de neiging teveel teen te krijgen en die moet je dus altijd goed kort houden. Mocht de voorkant echt té lang zijn dan kun je punt makkelijk wat opvullen met zand/katoen oid. Groeien de voeten weer iets langer dan haal je er iets uit.
skessa
Geplaatst: 12-08-10 17:21
je kunt ook schoenen nemen die meer geschikt zijn voor rondere hoeven, zoals Cavallo's en Old Macs . Misschien vallen de maten daarvan ook net iets gunstiger.
Voor mijn ijslander met ronde voorhoeven heb ik trouwens ook Epics gehad en die bleven prima zitten. Wel klonken ze wat 'plop' onder het rijden.
Voordeel van de Old Mac's is ook dat die achterkant heel flexibel is en meebuigt als de hoeven wat langer worden. Verder zijn ze lang niet zo maatgevoelig als de Easyboots. Ik heb jaren de OM's gehad en sinds kort de Easyboot Glove en dat blijft me toch tegenvallen aan die schoenen. De OM's gaan véél makkelijker aan en uit als de Easyboot Glove.
Eens mens wil wel eens wat anders hè En de OM's zijn best lomp om te zien. Voor de rest bevallen ze prima hoor, alleen vind ik het jammer dat ik nu 2 paar in huis heb alleen omdat het passen zo nauw komt. Daar heb ik met de OM's nooit last van gehad
Isapaardje
Geplaatst: 20-09-10 13:36
Heeft iemand hier ervaring met de Easyboot RX?
Ik kwam nl. op het hoefbevangenheidstopic schoenen tegen, genaamd Softrides, die zeer geschikt schijnen te zijn als therapeutische schoen voor en bij hoefbevangenheid. Ze zijn alleen in Amerika te koop. Maar zo op het oog lijkt de RX van Easyboot er wel op, vandaar mijn interesse.
Nee niet om mee te rijden, maar wel als (langdurige) bescherming. Voor een (eenvoudige) wandeling schijnen ze wel geschikt te zijn. Het gaat ook meer om de therapeutische werking van de schoen. Dat gaf ik ook aan ... ik ben om die reden geïnteresseerd in deze schoen om hem eventueel toe te voegen aan mijn lijstje hoefschoenen (zeker icm mijn site over hoefbevangenheid). Maar om ze nu eerst zelf te kopen (heb al 12 schoenen staan) om het uit te proberen, is ook weer zowat
mijn pony sleepte nooit met haar voetjes maar nu ik voor achter de gloves gebruik zie ik dat de gloves wel erg hard slijten....
Als het zo door gaat heb ik straks open teenslipper :s
heb dus vandaag samen met mams een plaatje erop gezet aan de voorkant, ben er benieuwd hoe lang het blijft zitten, of het helpt en of ze er dan nog fijn mee kan lopen
Ik hou jullie op de hoogte!
ChristaMoor
Geplaatst: 23-09-10 08:09
Crista, wil je daar eens een foto van sturen, die van mij doet precies hetzelfde, Er zit dus al een mooi luchtgaatje . Heb wel geen gloves maar Smitjes, maar dat zal niet veel uitmaken. Er is al een keer een nieuw stuk rubber op gelijmd, maar dit is er ook weer af gesleten. Het is trouwens maar bij één achtervoet. Staalplaatje zou dus handiger zijn.
ik zal van het weekend even een foto maken. Weet ook niet of het blijft zitten en of het werkt hoor!
Zondag ga ik ze uitproberen (voor de kar) dus zal ff foto's maken, het ziet er misschien niet mooi uit maar vind het anders zonde van mijn mooit dure schoentjes
Gimli_
Geplaatst: 25-09-10 20:33
Zo, ik heb 't hele topic doorgelezen.
Ik wil even een vraag stellen die niet echt over de 'nieuwe' modellen gaat, maar aangezien hier zo ongeveer alle hoefschoen-gebruikers van Bokt bij elkaar zitten leek 't me wel passend. Ben al een tijd in bezit van Epics die ik nu (tijdelijk als 't goed is) zo'n 4 x per week gebruik, zowel in de bak als buiten. Nu zag ik vandaag, na een half uurtje bakwerk, het volgende:
Ik weet even niet welk gedeelte van de schoen ik hier moet plaatsen? Volgens mij begint daar de gaither toch ergens. Moet er wel bij zeggen dat ik de hoeven had schoongespoten (modderklompen hè ) dus zullen de hoefballen wat weker zijn geweest toen de schoenen aan gingen. Maar hier ben ik dus niet zo blij mee, en ik was toch zo blij met m'n nikes (zoals 't hier door alle dressuurkakkers liefkozend genoemd wordt )
Iemand die me hier uit kan helpen? Wat heeft er hier geschuurd? Was van plan ze morgen aan te trekken om te kijken waar het probleem zit.
Heb het bij die van mij ook wel eens en dan inderdaad als je de hoeven heb afgespoten wegens kleihoeven. Als het er heel erg uitziet smeer ik er soms wat sudocreme op en de volgende dag zie je er niks meer van.
Toevallig had ik ook al 't idee er sudocreme op te smeren. Tja afspuiten is toch de enige manier om die limburgse klei van de hoeven te krijgen helaas.
Marcella
Geplaatst: 25-09-10 21:37
Voor het Zuid-Hollandse klei ook hoor.
Sudocreme haal in ieder geval de eventuele irritatie weg.
Ben straks als het goed is een aantal dagen geen hoefschoenen nodig. Heb dan namelijk een aantal dagen bos en ruiterpaden tot mijn beschikking.
ik zou nog een update doen met een foto van mijn schoenen met extra bescherming maken... Nou ze waren er met rijden al meteen vanaf... dus een foto kan en hoeft niet meer helaas... iemand anders nog een ander idee of andere oplossing?