Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lise81 schreef:Dat weet ik. Ik had hier vorige week al naar gevraagd de dierenarts die ik toen sprak vond dit niet nodig. Deze keer een ander gesproken (wel van de zelfde praktijk), die wil eerst kijken en snijden en als dat niks op levert foto's maken. Maar mijn gevoel zegt eerst foto's en eventueel daarna pas snijden indien nodig. Zelf weet ik niet of ik de DA hierin zijn gang moet laten gaan. Is dit een normale manier van handelen? Ik bel vanavond de hoefsmid ook nog weer, en vandaar ik ook een post in dit topic zet.
Lise81 schreef:Dat weet ik. Ik had hier vorige week al naar gevraagd de dierenarts die ik toen sprak vond dit niet nodig. Deze keer een ander gesproken (wel van de zelfde praktijk), die wil eerst kijken en snijden en als dat niks op levert foto's maken. Maar mijn gevoel zegt eerst foto's en eventueel daarna pas snijden indien nodig. Zelf weet ik niet of ik de DA hierin zijn gang moet laten gaan. Is dit een normale manier van handelen? Ik bel vanavond de hoefsmid ook nog weer, en vandaar ik ook een post in dit topic zet.
Tinkerlove schreef:Hoe ziet zo'n behandelplan er in de praktijk uit JP? Dit zou met name leerzaam kunnen zijn vanwege het feit dat de meeste getroffen paarden zich in zo'n grijs gebied bevinden (incl. die van mij)
Jannepauli schreef:Het is geen onwil maar ik denk dat het niet zinvol is om het plan zoals dat specifiek voor Pauli's behoeften - op basis van de uitkomsten van alle testen - is opgezet, hier neer te zetten. Ik wil ook eerst zien hoe het plan werkt, ze is nog maar net een week thuis. Als er in een later stadium meer 'algemeenheden' te melden zijn, zal ik dat zeker doen.
romeorowan schreef:Wat ik nog met jullie wil delen: Indiana was het jaar (of anderhalf jaar) voor ze bevangen werd elke keer kreupel als de hoefsmid geweest was. Sterker nog gemiddeld werden 3 van mijn 4 paarden te kort bekapt.
Dit zal voor Indiana zeker hebben meegespeeld in het bevangen worden.
Jannepauli schreef:Het is geen onwil maar ik denk dat het niet zinvol is om het plan zoals dat specifiek voor Pauli's behoeften - op basis van de uitkomsten van alle testen - is opgezet, hier neer te zetten. Ik wil ook eerst zien hoe het plan werkt, ze is nog maar net een week thuis. Als er in een later stadium meer 'algemeenheden' te melden zijn, zal ik dat zeker doen.
janouk schreef:Rustig aan tegen Jannipauli.
paars schreef:janouk schreef:Rustig aan tegen Jannipauli.
Ik vraag niets vreemds. De weken hiervoor deelde JP alle details met ons, en wij steunden haar. En nu radiostilte...het is alleen maar logisch dat er dan vragen worden gesteld. Zou juist gek zijn als we nu hele Pauli zo maar zouden vergeten toch? Dat de adviezen die JP krijgt specifiek voor Pauli zijn, dat snappen we allemaal wel. Maar we delen hier toch steeds gewoon onze eigen ervaringen met elkaar? Dat dat plotseling stopt, juist na een aantal positieve berichten dat het allemaal erg goed gaat, dat roept bij mij vragen op. Niks tegen JP persoonlijk, gewoon iemand van het forum die altijd veel deelde over dit onderwerp en nu de deur dicht heeft gedaan. Dat mag ze doen, maar ik mag er wel naar vragen.
En dan nu weer graag on-topic! Heeft iemand van zijn DA of elders wel eens gehoord van EquiShure? Het lijkt voor paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid door fructaan of granen best een fijn product!