Verder zag de smid geen tekenen van bevangenheid meer in zn hoeven, dus nog maar erop voorbereiden dat er nog wel meer zweren kunnen komen, maar we blijven de goeie kant op gaan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Manadeluca schreef:Het straffe is, dat ik al jarenlang mijn paard(en) vrijheid geef en meer dan voldoende ruwvoer en zo goed dan graanvrij voer. En toch is mijn paard hoefbevangen geworden en heeft witte lijn ziekte. Het enige wat ik hem tekort doe is dat hij als enige in zijn weide staat, rondom wel ponies en paarden.
Ik denk dat het bij mij een samenloop van omstandigheden geweest is, te sterk bemest weideland (gras was heel snel hoog), dit samen met hooi en 1 kg (samen) preactive en alfalfa. Maar hij had al langer de vetophopingen. Ondanks dat hij een gevoelig paard is, beweegt hij niet zo gek veel, ik hoop dat wanneer hij binnenkort een weidemaat krijgt hij toch wat meer gaat bewegen. Hij scharrelt wel, en 's avonds crost hij wat rond, maar ik zie hem ook heel vaak rusten op zijn plekje.