[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:14

Heel veel sterkte Renske

paars

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:58

EstherHegt schreef:
de vragen blijven als er orgaanschade is en de HB is daardoor ontstaan
Misschien dat ze Hillie's lichaam nu nog verder onderzoeken om daar duidelijkheid over te krijgen. Heb hier ook de ervaring met een kort doch hevig ziekbed bij mijn oude merrie, binnen een week was het klaar en uit. Wel sterke vermoedens over de oorzaak, maar geen diagnose. Alleen symptomen die de verkeerde kant op gingen. Was "blij" dat ik idd de mogelijkheid had haar te laten gaan. Wat het moment van afscheid geheel niet makkelijker maakte....toch heb ik dat vragen "waarom" vrij snel los kunnen laten. Ze was tenslotte ook 27 jaar, een prachtige leeftijd. Dat speelt zéker een rol daarin mee. Het was zoals het was. Bij een (veel) jonger paard is dat denk ik wel anders.
Zo komen onze kameraden die Hillie zijn voorgegaan allemaal weer in onze gedachten voorbij nu dit speelt. Hopelijk vangen ze Hillie op aan de andere kant, en hebben het er goed samen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 01:39

Voorgoed in de stal van je hart.
Groot verdriet..
Sterkte Renske

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:01

Sterkte Renske. Zware maar moedige beslissing van je...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:38

Getverderrie.....heel veel sterkte Renske !!!!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:59

Wat verdrietig.... Renske, heel veel sterkte, een moedige beslissing.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:07

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:19

Leuke foto's, en idd, prachtige haf!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 12:24

:)ddd You rock girl!!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:31

Ziet er zeer aantrekkelijk uit!!! <3 (paard dan hè?) 8-)

Urggghhhh - hier zijn alle paarden vannacht door de draad gegaan en hebben zich bol staan vreten in een dij-hoog stukje land :(
Dat wordt zo flink werken en geen uurtje land voor de heren vandaag!!! ~~}>

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:40

Leuke foto's Janouk!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:37

Buitenzinnig schreef:
Urggghhhh - hier zijn alle paarden vannacht door de draad gegaan en hebben zich bol staan vreten in een dij-hoog stukje land :(
Dat wordt zo flink werken en geen uurtje land voor de heren vandaag!!! ~~}>

:wow: :wow: :=

En niemand heeft zeker even zijn naam achter gelaten. /3

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:33

janouk is prachtig <3

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:12

Citaat:
En niemand heeft zeker even zijn naam achter gelaten.

Ik heb gezocht, maar enkel een gelanceerd gebroken prikpaaltje gevonden en een kruiwagen vol mest ;)
Ze hebben flink moeten rennen met z'n allen om de calorietjes er even af te lopen (en ze vonden het nog leuk ook)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:20

Janoukje! Ze staat echt heel mooi voor de wagen, snap wel dat de jury gecharmeerd van haar was.

Deugnieten daar buitenzinnig. Mag jij weer braaf het hekwerk in elkaar knopen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:38

Ik had gister Maarten nog gesproken; hij raadde toch aan om lichte beweging te blijven geven omdat de spieren rondom de knie tijd nodig hebben om aan te sterken en met stilstand gaat het sowieso achteruit. Als ze te veel pijn kreeg, toch pijnstiller erin. En verder dringend advies om achterhand te laten behandelen op vastzittende spieren en blokkades, bij voorkeur door acupuntuur, maar als ik er meer vertrouwen in had vond hij osteopatie ook goed. Nu heb ik met het laatste wel ervaring, maar ook niet direct met heel goed resultaat. Dus wil ik toch eens denken aan acupuntuur. Iemand ervaring mee?
Het euvel van de hoedenranden wordt er uiteraard niet mee opgelost; het gaat nu even puur om die zwakke achterhand met de knie waar ze of doorheen zakt of die op slot blijft staan.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 21:34

Ja, ik heb ervaring met acupunctuur met Pauli. Weliswaar niet voor vastzittende spieren maar toch..
Toen Pauli in Hochmoor stond, is zij door Prof. Tóth met acupunctuur behandeld omdat haar imuunsysteem op dat moment te fragiel was voor zware medicatie. Onvoorstelbaar hoe snel ze weer in goede vorm kwam om de geplande operatie te doorstaan.
Ik kan je helaas geen naam van een acupuncturist in Nederland geven maar - bij Visdonk behandelen ze toch ook met acupunctuur als alternatieve geneeswijze? Ik zou Maarten nog eens vragen, ik vond in ieder geval de resultaten van de behandelingen die Pauli destijds in Duitsland kreeg opmerkelijke resultaten geven.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:19

Ja Ellen doet dat daar. Ze heeft toen ook naar Isabella gekeken toen Maarten haar vroeg erbij te komen wat zij er van dacht. Maar osteopaat erbij vonden ze beiden ook akkoord.
Omdat Isabella's osteopaat door omstandigheden niet direct kan, wil ik zeker ook richting acupuntuur gaan kijken. Heb zojuist iemand ontdekt hier in de omgeving, even zien of dat wat is.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 01:49

Isapaardje schreef:
. Dus wil ik toch eens denken aan acupuntuur. Iemand ervaring mee?

Toen wij nog aan het zoeken waren met Björk toen hebben wij ook acupunctuur gedaan. Uit de acu kwam dat ze rugproblemen had, ze heeft ook echt een rare rug. De PPID werd niet vastgesteld. De rare rug wel, maar dat kan ik zelfs zien.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 09:07

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:20

Ik heb vanochtend nog eens even goed naar de bewegingen gekeken, en vooral geluisterd, want er zat een duidelijke hoorbare 'kraak' in het rechter achterbeen. Na wat voelen en vooral kijken naar haar reactie, was mijn conclusie dat dit toch echt in de sprong zit. Ik mag er aan komen, maar zodra ik wat meer druk ga geven, gaat het hele achterbeen trillen en/of tilt ze hem met een ruk op. Ik vermoed nu dus zelf, dat ze in dat gebied een soort van ontsteking heeft zitten.
Sprong is echter niet warm of serieus dik, maar duidelijk wel pijnlijk. De kraak is ook voelbaar aan de binnenzijde van het spronggewricht (lijkt iets weg te schieten als ik dat geluidje hoor).
En ja, als je dan ook nog wat last hebt van je linker voorhoef (grootste zweer, meeste kanteling en sinker en toonscheur en nu natte ondergrond en dus zachtere hoeven), dan kan ik me indenken dat je hele lijf niet lekker meer aanvoelt spiertechnisch gezien. Ze gaat dus maar even op rust, tot ik weet wat het is (ben daarmee bezig uiteraard), want blijven bewegen en wandelen, lijkt mij gevoelsmatig niet echt logisch voor dit moment
Laatst bijgewerkt door Isapaardje op 14-07-11 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 11:40

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:28

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 12:32

Isapaardje - heb je eigenlijk al eens over Glucohorse gedacht en die site( verhalen| vragen) gelezen?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:35

Ja; heeft ze ondertussen al pot van op, maar totaal geen resultaat zichtbaar.

Toevoeging:
Net gevoerd; Isa schrok van iets (het waait hier gigantisch hard op dit moment en bomen zwiepen dan enorm in rondom de uitloop), waardoor ze naar voren schoot. Daarna stond ze stil en trilde haar rechterachterbeen enorm rondom het kniegewricht; leek het meest op bibberen/rillen zeg maar, continu dat snelle schoksgewijze bewegen van de spieren. Dus ik moet denk ik even mijn eerder visie herzien, niet alleen de sprong is een probleem ... weke delen probleem, zoals Maarten het eerder omschreef.