Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ben weer erg blij dat ze bekapt is en dat de hoefsmid ook positief was over het feit dat ze er weer goed bij staat.
Hopelijk hebben jullie bruikbare tips/adviezen of kan iemand mij gerust stellen.. of niet. Ik vind het iig fijn om het even uit te typen.
Je kon me wel oprapen, hier was ik bang voor maar ik had toch heel erg gehoopt dat het niet zo was. Achter heeft hij altijd wel prima gelopen dus alleen voor foto's + behandeling, ijzers er af en speciaal beslag eronder (houten zooltjes, 2 componentenspul, schroeven en veel tape + de hoef gecorrigeerd natuurlijk). Nog geopperd of er van achter geen foto's gemaakt hoefde te worden.. ze vonden me een lieve baas maar niet nodig. Thuis weer verder met een zakje buut per dag, enkel geen paddock meer voor hem omdat hij erg baldadig speelt met zijn vriend en de paddock vaak nat is en dat is niet handig met houten zooltjes. Thuis bleef hij prima lopen, ik wandel s'avonds met hem in de binnenbak en ik laat hem af en toe even los drentelen. Na een week dacht hij dat hij wel door de bak kon scheuren, bokkend en al. Niet handig, dus hij mocht niet meer los en daarna liep hij dus ook weer minder goed... Afgelopen dagen gaat hij weer vooruit, maar ik vind het zó lastig inschatten of hij gewoon geen zin meer heeft in dat stomme gewandel (hij is gewend minimaal 3x per week vrij zwaar werk te verrichten) of dat hij pijn heeft.. Gisteren schoot hij me weer 3x voorbij en af en toe komt hij omhoog omdat hij het er niet mee eens is. Over 4 weken moeten we weer foto's laten maken, maar ik ben zó bang voor slecht nieuws. We waren nog zo veel samen van plan en we hebben zo'n rot jaar achter de rug.. 2mm is een vrij kleine kanteling heb ik vernomen en volgens de dierenarts kan het dus terugkantelen (?) maar ik zie meer vervelende HB verhalen dan verhalen die goed afgelopen zijn (op de OP na). Ik vind het zo dubbel allemaal, weet niet of ik goed bezig ben en de onzekerheid dat ik niet weet of hij beter word vind ik erg slopend. Het verhaal is ook nog eens erg warrig geworden maar het is lastig om 4 weken in geheugen weer naar boven te halen.
Ayla schreef:Opbouwen was nooit de bedoeling, ik liet me meeslepen in zijn enthousiasme en achteraf was dat niet verstandig. De eerste keer dacht ik oprecht dat hij gewoon steeds beter werd, omdat hij toen op een half zakje buut stond en al zo goed liep (ook op asfalt). Helaas wat te vroeg gejuigd. Ik weet dat het een jaar kan duren maar dan is het wel zo fijn om tussendoor te horen of je goed bezig bent, ook van 'lotgenootjes'. Bedankt verder
Hij is 2 jaar geleden ook op cushing getest trouwens, maar die uitslag was negatief.